loading...
akhbar tecnolozh13
saqar بازدید : 65 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

تعریف روتر چیست ؟ router چیست؟
در ساده‌ترین و ملموس‌ترین تعریف، Router دستگاهی است که عمل مسیریابی را بین شبکه‌ها سپریدن می‌دهد و دروازه ای برای پیوندیدن دو شبکه جداگانه است.

برای مثال، می‌دانیم که اینترنت یک شبکه گسترده و جهانی است، کامپیوتر‌ها و موبایل‌های ما در خانه یا محل پیشه هم در یک شبکه کوچک قرار دارند، حال برای پیوستگی ما از شبکه حقیر خودمان به شبکه کبیر اینترنت نیازمند دستگاهی به اسم روتر، که عمل گذرگاه یابی و اتصال به اینترنت را برای ما فراهم می‌کند هستیم، در عمل مودم‌های اینترنتی ما درکنار قابلیت‌های دیگر، پیشه یک روتر را برای ما اتمام می‌دهند.

وقتی ما با دستگاه موبایل خود به مودم متصل می‌شویم، در حقیقت به شبکه روتر چیست محلی وصل می‌شویم که آن مودم یا روتر ایجاد کرده است،
وظیفه روتر چیست؟
وظیفه router یا مسیریاب به طور کلی شبکه‌های کامپیوتری گوناگون را به هم متصل می‌کند.

فرض کنید که دو شبکه مجزا از هم بخواهند با یکدیگر وابستگی برقرار کنند، حال چه باید کرد؟ باید یک مسیریاب بین آن‌ها میانجیگری کند. حتی برای پیوست شبکه محلی به اینترنت هم روتر لازم است. مسیریاب ها، شبکه محلی اعم از خانگی یا اداری‌ را از راه مودم به اینترنت متصل می‌کند.

اگر دربایستن به خدمات پشتیبانی شبکه در طهران دارید کلیک کنید.

کاربرد روتر در شبکه چیست؟
کار روتر چیست ؟ همانطور که در دسته های دیگر گفته شد این وسیله وظیفه جابجایی اطلاعات بین دو شبکه مجزا را دارد. برای نمونه مسئول برپایی ارتباط بین شبکه درونی شما با اینترنت است.

saqar بازدید : 52 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

برخی کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۶ نگران امنیت موبایل خود هستند و می‌گویند قفل دستگاه با اثر انگشت‌ ثبت نشده نیز باز می‌شود.

موضوع کند بودن عملکرد حسگر اثر انگشت پیکسل ۶ طی روزهای گذشته خبرساز شد و برخی کاربران از این موضوع ابراز نارضایتی کرده بودند، اما گوگل این موضوع را به ارتقا امنیت دستگاه نسبت داد. حالا گزارش‌های دیگری می‌گویند قفل دستگاه با اثر انگشت ثبت نشده نیز باز می‌شود.

کاربران ردیت گزارش‌های مختلفی در مورد عملکرد ضعیف و کند بودن حسگر اثرانگشت سری پیکسل ۶ به اشتراک گذاشته‌اند و حالا صحبت از مشکل دیگری به میان آمده است و تاکنون ۴ کاربر اعلام کرده‌اند حسگر اثر انگشت مشکل جدی‌تری دارد و اثر انگشت‌های ثبت نشده را نیز تایید می‌کند.

زمانی که کاربران از کند بودن عملکرد حسگر اثرانگشت پیکسل ۶ شکایت داشتند، گوگل به این نکته اشاره کرد که این کند بودن مشکل نیست و نشان‌دهنده امنیت بالای دستگاه است. اما باید دید اکنون چه پاسخی به کاربران در مورد باز شدن قفل دستگاه با اثرانگشت ثبت نشده می‌دهد.

منبع: 

https://digiato.com/article/2021/11/09/%d8%ad%d8%b3%da%af%d8%b1-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b4%d8%aa-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6

saqar بازدید : 57 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

چند هفته پیش با بررسی فایل APK واتس‌اپ بتا ۲.۲۱.۲۲.۶ متوجه شدیم که به‌زودی احتمالا فرآیند احراز هویت برای انجام پرداخت‌ها اجباری می‌شود. واتس‌اپ هند این احتمال را رد کرد، اما حالا شواهد جدیدی به دست آمده که ممکن است به اجباری شدن احراز هویت در برخی مناطق اشاره داشته باشد. البته این سیستم مربوط به کیف پول رمزارزی Novi است و کاری به سیستم پرداخت فعلی واتس‌اپ ندارد.

در نسخه واتس‌اپ بتا ۲.۲۱.۲۳.۱۰ چند خط کد دیده می‌شود که به یکپارچه‌سازی کیف پول Novi اشاره می‌کند. این کدها نشان می‌دهند که واتس‌اپ به‌زودی به کاربران اجازه می‌دهد اکانت Novi خود را به این پیام‌رسان وصل کنند تا امکان انتقال پول در سطح جهانی را داشته باشند.

در فایل APK واتس‌اپ به وضوح گفته شده که کاربران باید برای استفاده از Novi اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند. کاربران باید برای احراز هویت خود حتی یک ویدیوی سلفی را به واتس‌اپ بفرستند تا هویت‌شان تایید شود. وب‌سایت WABetaInfo هم تصویری از پیاده‌سازی Novi در واتس‌اپ پیدا کرده و آن را به اشتراک گذاشته است.

saqar بازدید : 75 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

خدمات اکتیو شبکه، از دسته خدماتی است که برای پیاده سازی کامل یک شبکه به آن احتیاج خواهیم داشت. خدمات اکتیو شبکه به خدماتی مشابه نصب آنتی ویروس شبکه، پیکربندی ساز و برگ شبکه و مواردی از این دست گفته می‌شود. خدمات اکتیو شبکه هر شبکه‌ای وابسته به ساختار و وانگهی موارد باره بیچارگی خدمات اکتیو مختلفی می‌خواهد و نمی‌تواند بدون نیاز سنجی خدمات شبکه اقدام به انجام خدمات اکتیو پرداخت. هزینه خدمات active به میزان تن ساعت کار و در ضمن میزان تخصصی بودن خدمت ارتباط زیادی دارد.

خدمات و تجهیزات اکتیو شبکه ارائه شده، دست کم الی 1 ماه و حداکثر بنابر نوع سرویس و نرم‌افزار درخواستی و همچنین شرایط خاص پروژه تغییر می‌کند. در چهره احتیاج مشتریان، امکان ارائه خدمات حمایت شبکه به چهره قراردادهای پشتیبانی شبکه سالیانه وجود دارد. ساختار نرم افزاری سرورها، بهره‌گیری مطمئن از اطلاعات روی سرورها را امکان پذیر می‌کند. آرامش را به محل پیشه خویش بازگردانید!

saqar بازدید : 65 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

مدیرعامل ابر آروان اعلام کرد طی حملات هکری که به سرورهای این شرکت شده حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت مالی به این مجموعه وارد شده است. او تاکید کرد حداقل ۶ و حداکثر ۱۵ درصد از دیتای ۲۵۰۰ مشتری این شرکت مورد حمله قرار گرفته که ۳ درصد کل داده‌ها آسیب جبران ناپذیری دیده است.

 

«پویا پیرحسینلو» ناخدای ابر آروان امروز در نشست خبری در تشریح جزئیات حمله گسترده به این شرکت که گزارش تفصیلی آن ساعاتی پیش منتشر شده است اعلام کرد که ۱۶ درصد از مشتریان شرکت مورد حمله قرار گرفتند: «برای جبران خسارت‌های بخش زیرساخت، سه ماه حساب زیرساخت رایانش ابری را شارژ کردیم.» او ضمن ابراز تاسف عمیقی که تیم ابر آروان نسبت به این اتفاق دارد تاکید کرد که آنها تمام تلاش خود را کرده‌اند.

انگیزه هکر مشخص نیست

 

 

 

 
 

پیرحسینلو درباره میزان خسارتی که طی این حادثه وارد شد، گفت: «برای برآورد میزان خسارت به زمان بیشتری نیاز داریم، خسارتی که ما متحمل شدیم و اعتبار مشتریان را شارژ کردیم افزون بر ۱۰ میلیارد تومان است اما از این که کسب و کارها در لایه تجارت خود چقدر ضرر کردند هنوز برآوردی نداریم.»

او درباره اینکه چه انگیزه‌ای پشت این حمله گسترده بوده اعلام کرد که در این مورد هیچ ایده‌ای ندارند چرا که هکر نه ابراز وجود کرده و نه پولی خواسته و نه حتی دیتایی از مشتریان را توانسته به دست بیاورد: «بیشتر این طور به نظر می‌رسد که حمله هکری برای از بین بردن برند ما انجام شده است، در این زمینه با مراکزی مانند افتای ریاست جمهوری و مرکز ماهر در حال بررسی این حمله هستیم تا بتوانیم مشکل را رفع کنیم.»

رخ دادن این حمله درست فردای انتشار گزارش سالیانه ابر آروان می‌تواند مهر تاییدی بر قصد تخریب این برند توسط هکرها باشد.

ابر آروان در سال ۱۴۰۰: از امنیت بیشتر تا ایجاد بیمه حمله سایبری در کشور

پیرحسینلو تاکید کرد که سال ۱۴۰۰ برای ابر آروان سال پایداری و SLA بالا و تولید قابلیت‌های جدید در این مجموعه خواهد بود: «می‌خواهیم ترافیک CDN برای تمامی مشترکین در تمام پنل‌ها را رایگان کنیم تا کمک بزرگی برای زیرساخت‌هایشان به وجود بیاوریم.» او با اشاره به دو برابر کردن جوایز باگ بانتی نیز اعلام کرد که امیدوار است این موضوع باعث شود تا بتوانند با هکرهای کلاه سفید تعامل بهتری داشته باشند و نقص‌های ابر آروان را پوشش دهند: «ارتقای پنل‌های پشتیبانی از دیگر برنامه‌های ما در سال آینده است.»

منبع:
saqar بازدید : 64 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

اسنپ خبر از راه‌اندازی سرویس تسویه حساب در لحظه را برای رانندگان خود داده است. اسنپ این قابلیت را فعال کرده تا به این ترتیب از درخواست مکرر برخی رانندگان مبنی بر دریافت پول به صورت نقدی یا واریز به صورت کارت به کارت به صورت شخصی تا حد زیادی کاسته شود.

 

احتمالاً شما هم به‌عنوان مسافر تاکسی‌های اینترنتی با درخواست کارت به کارت از سوی کاربران راننده مواجه شده‌اید. استدلال اغلب آن‌ها این است که اگر آنلاین پرداخت کنید، پول دیر به حسابشان واریز می‌شود. دیجیاتو پیش‌تر گزارشی در اینباره منتشر ساخته شد. باید گفت که سیستم تسویه حساب اسنپ با رانندگان این ناوگان تا چندی پیش به صورت روزانه بود اما این شرکت حالا خبر از راه‌اندازی قابلیت تسویه حساب آنی را داده است. با استفاده از این قابلیت، درآمد کاربران راننده‌ در کمتر از ۵ دقیقه به حسابشان واریز می‌شود.

چرا پرداخت آنلاین؟

 
 

اغلب مسافران هنگام استفاده از تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند هزینه‌ی سفرشان را آنلاین پرداخت کنند، اما گاهی کاربران راننده درخواست پرداخت نقدی یا کارت به کارت را مطرح می‌کنند. از آنسو در روزهای اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا و همچنین موارد دیگری نظیر ازدیاد تراکنش‌های آنلاین و کم ارزش شدن پول، کمتر کسی با خود اسکناس به همراه دارد. از سوی دیگر، اسنپ همواره به مسافران توصیه می‌کند از پرداخت کارت به کارت خودداری کنند، زیرا اگر مشکلی در این فرایند به وجود آید، این شرکت امکان پیگیری موضوع را نخواهد داشت (دلیل این مسئله را می‌توانید اینجا مطالعه کنید).

با افزوده شدن امکان تسویه در لحظه، بهترین راه پرداخت هزینه‌ی سفر پرداخت آنلاین است. در این شیوه هم مسافر امکان پیگیری مشکلات مربوط به پرداخت را دارد و هم راننده می‌تواند حساب خود را در لحظه تسویه کند. همچنین در پرداخت‌های آنلاین از شیوع کرونا نیز جلوگیری می‌شود.

آشنایی با تسویه در لحظه

 

 

 

کاربر راننده می‌تواند بین «تسویه در لحظه» یا «تسویه روزانه» یکی را انتخاب کند. اگر تسویه روزانه را انتخاب کند مانند گذشته حساب او روزانه تسویه می‌شود. اما در صورت انتخاب تسویه در لحظه، تا ۳ بار در روز می‌تواند درخواست تسویه حساب دهد و در کمتر از چند دقیقه، مبلغ به حساب بانکی او واریز می‌شود. به این ترتیب کاربر راننده ۷روز هفته و در هر زمانی می‌تواند با اسنپ تسویه حساب کند.

پیش از این برخی سرویس‌های تاکسی آنلاین دیگر نیز از این قابلیت بهره برده بودند اما نقطه قوت تسویه در لحظه‌ی اسنپ پوشش‌دهی وسیع‌ آن در لحظه شروع این طرح است. در حال حاضر ۷ بانک شامل بانک‌های ملی، ملت، سپه، سامان، صادرات، پاسارگاد و شهر که اکثر مردم در یکی از آن‌ها حساب دارند از تسویه حساب در لحظه‌ی اسنپ پشتیبانی می‌کنند و به‌زودی به تعداد این بانک‌ها افزوده خواهد شد تا همه رانندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن پول خود را به صورت آنی دریافت کنند.

منبع:
saqar بازدید : 64 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

مدتی است که سیاست‌های مایکروسافت به سمت جذب مخاطب حداکثری برای سرویس گیم پس آلتیمیت رفته و در همین راستا شاهد هستیم که خریدهای بزرگی انجام شده و همکاری‌های گسترده‌ای با استودیوهای بازی‌ساز شخص ثالث شکل گرفته است.

حال به نظر می‌رسد قدم بعدی مایکروسافت، ارائهٔ سرویس روی پلتفرم‌های بیشتری خواهد بود. در واقع ردموندی‌ها در نظر دارند علاوه بر کاربران پلتفرم اندروید، دارندگان آیفون و آیپد نیز امکان استفاده از سرویس گیم پس آلتیمیت داشته باشند.

Gamingbolt با پرداختن به حواشی سرویس xCloud در گزارش اخیر خود آورده است که احتمالاً کاربران رایانه‌ی شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز و پلتفرم iOS اپل به‌زودی می‌توانند از سرویس xCloud استفاده کنند و مخاطب سرویس گیم پس آلتیمیت شوند.

 

فیل اسپنسر مدتی قبل اشاره کرد که احتمالاً در بهار سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز فاز بتای عمومی عرضهٔ ایکس باکس کلاد گیمینگ روی کامپیوتر شخصی و iOS خواهیم بود. حالا نایب‌رئیس بخش ایکس‌کلاد می‌گوید: «من به شما تاریخ‌های دقیقی نخواهم داد؛ ولی ما فاصلهٔ زیادی تا عرضهٔ ایکس باکس کلاد گیمینگ روی کامپیوترهای شخصی ویندوز و iOS نداریم.»

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/gaming/369184-xbox-cloud-gaming-isnt-very-far/

saqar بازدید : 71 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

Voice Over Internet Protocol امکان انتقال صدا بر روی شبکه های کامپیوتری را فراهم میکند. این سیستمها نسبت به سیستمهای سنتی حائز مزایای بسیار زیادی میباشند که از دسته آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

 

امکان جابجایی، اضافه کردن و تغییر با خرج بسیار کمتر در مقایسه با سیستم های PBX: در سیستم های PBX برای جابجا کردن یک تلفن احتیاج به برنامه ریزی مجدد پورتهای PBX می باشد.

کاهش هزینه های کابل کشی: زیرا از همان کابل هایی که خدمات voip برای انتقال داده ها کاربرد می شود، برای انتقال صدا نیز استفاده می شود.

یکپارچگی در برنامه های کاربردی: به جای داشتن برنامه های کاربردی متفاوت برای سیستم‌ها می تاب از یک برنامه کاربردی کاربرد کرد.

کاهش خرج تماس های مسیر بعید از طریق مسیریابی آنها در شبکه های IP

پیام رسانی یکپارچه: به کابران این اجازه را می دهد که انواع مختلف پیام ها (صوتی، ایمیل، فکس و ...) را در یک صندوق داشته باشند.

سیار بودن عدد تلفن فرعی: به این معنا که کاربر می تواند با login کردن به هر تلفنی شماره خودش را به آن منتقل کند.

معماری مفتوح : امکان به کارگیری تجهیزات چندین کمپانی را می دهد.

saqar بازدید : 66 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

مطالعهی جدیدی نشان میدهد ویروس SARS-CoV-2 میتواند طیف وسیعی از پستانداران را آلوده کند. این بدان معنا است که اگر فرصت آن پیش بیاید، ویروس میتواند به این گونهها سرریز شود. دانشمندان نگران هستند که اگر ویروس کرونای SARS-CoV-2 بتواند جای پایی در گونههای دیگر پیدا کند، گونههای جدیدی از ویروس ایجاد شوند که قدرت انتقال بالاتری داشته باشند یا مبارزه با آنها دشوارتر باشدکیانگ دینگ، نویسنده ارشد مطالعهی جدید و استادیار مرکز بیماریهای عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه چینهوا در چین، می‌گوید: «برای پیشگیری از شیوع آینده باید این گونهها را مورد نظارت قرار دهیم تا از انتقال حیوان به انسان پیشگیری کنیم.»

مطالعهی جدید که در مجلهی PNAS منتشر شده است، به شواهد موجود دراینباره اضافه میکند که دهها گونه از پستانداران ممکن است در برابر کووید ۱۹ حساس باشند. البته به گزارش فوربز، مطالعه فقط حساسیت گیرندههای سلولی جانوران مختلف را در برابر ویروس مورد بررسی قرار داد و خود جانوران را مطالعه نکرد؛ اما شواهد موجود در دنیای واقعی از این دادهها حمایت میکنند.

غیر عادی نیست که ویروسی بتواند چندین گونه را آلوده کند. ویروس SARS-CoV-2 طیف وسیعی از گونهها را آلوده میکند؛ اما به گفتهی جوآن سانتینی، استاد میکروبشناسی کالج دانشگاهی لندن؛ این خصوصیت ویروسهای کرونا است و ویروسهای کرونا بهطور کلی میزبانهای مختلفی دارند.

ویروس SARS-CoV-2 انسانها و  حیوانات را از طریق پروتئینهای گیرنده ACE2 عفونی میکند. گیرنده ACE2 برای تنظیم فشار خون مهم است.

در مطالعهی جدید، گروهی از دانشمندان تنوع ژنتیکی گیرندههای ACE2 را در ۲۹۵ گونه جانوری (بیشتر پستانداران، پرندگان و ماهیها) بررسی کردند تا ببینند که دامنه میزبانهای این ویروس کرونا تا چه حد وسیع است.

مطالعات مشابه اتصال ویروس SARS-CoV-2 را به گیرنده ACE2 مورد بررسی قرار دادهاند؛ اما این مطالعه پا را فراتر گذاشت و عملکرد ویروس را از نظر عفونی کردن سلولها نیز بررسی کرد. گروه دینگ توالیهای پروتئین ACE2 مربوط به ۷۵ گونه پرنده، ۴ گونه تمساح پوزه‌پهن، ۴ گونه لاکپشت، ۹ گونه مارمولک، ۱۳۰ گونه پستاندار و ۶۸ گونه ماهی را مورد تجزیهوتحلیل قرار داد.

پژوهشگران مشاهده کردند که ۸۰ درصد از این جانوران (همه پستانداران)، توالیهایی داشتند که به گیرنده ACE2 اجازه میدهد بهعنوان گیرندهای برای ویروس کرونا عمل کند. آنها سپس در ۴۸ گونه از این گونهها بررسی کردند که آیا SARS-CoV-2 میتواند از طریق گیرندههای ACE2 وارد سلولها شود.

دانشمندان روی گونههایی تمرکز کردند که اغلب در تماس نزدیک با انسان قرار دارند، در پژوهشهای پزشکی مورد استفاده قرار میگیرند یا در معرض خطر هستند. آنها با مهندسی سلولهای ریه انسان برای بیان گیرندههای ACE2 هرگونه، توانایی ویروس را برای اتصال به گیرندهها و ورود و عفونی کردن سلولها آزمایش کردند.

پژوهشگران دریافتند که ۴۴ مورد از این ۴۸ گونه از جمله کپیهای بزرگ، بابون، ماکاک، خرگوش، راسوی اهلی، مینک، خوک، گوسفند، گاو، اسب، سگ، گربه و حتی برخی از پستانداران دریایی میتوانند در برابر کووید ۱۹ حساس باشند.

اما نتایج حاصل از مطالعهی جدید قطعی نیستند. پژوهشگران فقط یک جنبه از عفونت را بررسی کردند: تعامل ACE2 و پروتئین اسپایک SARS-CoV-۲دینگ می‌گوید توالی ACE2 مهمترین عامل تعیینکننده ژنتیکی دامنه میزبانهای ویروس است؛ اما مهمترین چیز به معنای همه چیز نیست و اجزای دیگر ویروس یا سلولهای میزبان نیز میتوانند در عفونت نقش داشته باشند.

هنوز قطعی نیست؛ اما به نظر میرسد نتایج جدید واقعیت را منعکس کند: راسوی اهلی، مینک، گربه، سگ، گوریل و موارد دیگر قبلا دچار کووید ۱۹ شدهاند. دینگ و همکارانش در مقالهی خود مینویسند که باید فورا مشخص شود کدام حیوانات در برابر کووید ۱۹ حساس هستند؛ زیرا این حیوانات میتوانند بهعنوان مخازنی برای ویروس عمل کنند و به شیوعهای آینده منجر شوند. سانتینی که در مطالعهی دینگ مشارکتی نداشت، می‌گوید: «حیواناتی که میتوانند بهعنوان مخزن عمل کنند، در چنان تراکمی زندگی میکنند که ویروس بین آنها منتشر میشود.»

 

اگر ویروس خود را درون یک جمعیت حیوانی تثبیت کند، می‌تواند همگام با تکثیر پیدا کردن، تغییر کند. در نتیجه این احتمال ایجاد می‌شود که حیوانات اگر به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم با انسان‌ در تماس قرار گیرند، گونه‌های جدیدی به انسان‌ها منتقل کنند. چنین گونه‌هایی می‌توانند جهش‌های بی‌ضرری داشته باشند؛ اما نگرانی دانشمندان احتمال ظهور گونه‌هایی است که بتوانند اثربخشی واکسن‌ها را کم کنند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/health-medical/369180-wide-variety-animals-can-host-covid/

saqar بازدید : 71 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

سامسونگ چند روز پیش جدیدترین گوشی‌های میان‌رده‌ی خود، یعنی گلکسی A52 و گلکسی A72 را رونمایی کرد. این دو گوشی جدید درمقایسه‌با مدل‌های پیشینشان بهبودهای قابل‌انتظاری تجربه کرده‌اند و تلاش می‌کنند در بازار پرتلاطم‌ دستگاه‌های میان‌رده با رقبای قدرتمندی رقابت کنند.

به‌نوشته‌ی GSMArena،‌ سامسونگ اخیرا ویدئو جعبه‌گشایی رسمی دو گوشی گلکسی ای 52 و گلکسی ای 72 را به‌همراه چند ویدئو تبلیغاتی منتشر کرده است. 

 

تماشا در یوتیوب

 

گوشی گلکسی A52 سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. جعبه‌ی گوشی شامل کابل مبدل USB-A به USB-C و شارژر ۱۵ وات و ابزار اجکتور سیم‌کارت است. 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/mobile/369190-samsung-galaxy-a52-a72-official-unboxing-promo-videos/

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 3,099
  • بازدید کلی : 10,974