loading...
akhbar tecnolozh13
saqar بازدید : 38 شنبه 24 خرداد 1399 نظرات (0)

1- قفل‌های هوشمند 

 

به جای کلیدهای فلزی

 

کلیدهای فلزی هنوز هم بدست بسیاری ‌از ملت در کشورهای گوناگون گیتی مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرند ولی سیستم‌های امنیتی جدید فقط یک گام الی خالی‌تر کردن فضای موجود در جیب‌های ما فاصله دارد! مزایای قفل‌های هوشمند مثل قفل‌هایی که دارای کدهای عددی هستند به زودی، کلیدهای فلزی را به فراموشی خواهند سپرد. با استفاده از کلیدهای هوشمند سایر کلیدی که گم شود، به دزدی برود یا در جایی فراموش شود هستی نخواهد داشت. با به کارگیری داده‌های بیومتریک شما می‌توانید درخودرو، آپارتمان یا دفتر محل کارتان را بدون احتیاج به کلید مفتوح کنید.

 

 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید 

2- قلم دیجیتال 

 

به جای کاغذ و خودکار

 

برای دودمان آینده، نگارش با قلم وکاغذ دست کمی از کارهای متعلق به عهد باستان نخواهد داشت! امروزه ما به طور عمده از دستگاه‌های الکترونیکی برای یادداشت‌برداری، برنامه‌ریزی روزانه، برقراری ارتباطات شخصی و حرفه‌ای، یادگیری و ... استفاده می‌کنیم. حتی سایر ضرورتی برای امضای دستی نیز دیده نمی‌شود. هر فردی می‌تواند هرگونه اقدام رسمی را با یک امضای دیجیتال به ثبت برساند. در آینده نه چندان دور، بازدید از موزه‌ها تنها فرصت برای دیدن قلم وکاغذ و وسایل پیوسته با آن‌ها مثل منگنه، پرونده، نمابر، دستگاه کپی و اسکنر خواهد بود.

 

 

 

 اخبار فناوری ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید 

3- پول دیجیتال

 

 به جای پول‌کاغذی

 

در ماضی ملت ناچار بودند تو شعب بانک بروند، فرم پر کنند و برای گرفتن پول خویش در رسته انتظار بایستند. در واقع ما پول نقد را همه جا با خودمان حمل می‌کردیم اما این ایام رواج هرچه اغلب استفاده از ‌کارت‌های اعتباری (حتی اگر انتقال وجه از طریق فناوری‌های موبایلی را هم در عقیده نگیریم) بایستگی استفاده از پول نقد را به میزان زیادی کاهش دیتا است. کارشناسان می‌گویند سکه و اسکناس‌های کاغذی طی یک دهه آینده با شکل‌های جدیدی از پول جایگزین می‌شوند. هم‌اکنون در سوئد، کارت‌های اعتباری و بانکداری آنلاین کم و بیش جایگزین پول کاغذی شده و ابزارهای پرداخت تلفن همراه، خرید محصولات را تنها با زدن چند ضربه به صفحه تلفن هوشمند امکان‌پذیر ساخته است.  

 

  

 

4-خودروهای اتومات به جای خودروهای دنده‌ای

 

در این‌که با افزایش به کارگیری گیربکس‌های خودکار در خودروها، به کارگیری دنده‌های دستی ‌در انواع ‌خودروهای تولیدی روزبه‌روز در حال کمتر شدن است هیچ تردیدی وجود ندارد. در جدیدترین گزارش سایت خبری-اقتصادی CNBC نیز به این موضوع اشاره شده است. براساس این گزارش از خودروهای جدیدی که در بازار کشورهای مترقی اروپایی به فروش می‌رسند فقط حدود ۱۲ درصد از خودروها را می‌توان با گیربکس دستی خریداری کرد. گرچه هنوز در بسیاری از کشورها شرایط به‌گونه دیگری است ولی افت شدید شمار خودروهای تولید شده با گیربکس دستی در سنجش با ۹ سال پیش، تازه از انقراض این گونه خودروها در آینده  نزدیک  دارد.

 

 

 

5-شارژ بی‌سیم به جای شارژرهای کابلی

 

بیشتر کاربران تلفن‌های هوشمند هنوز هم مجبورند برای افزایش میزان باتری گوشی‌شان، کابلی را به بدنه آن متصل کنند. در آینده تقریبا  به لطف وابستگی بی‌سیم، دیگر نیازی به این کابل‌ها نیست. ‌حالا ما در آستانه پای قرار دادن به دورانی هستیم که در آن سردمداران عرصه تکنولوژی به پیگیری آن هستند الی کابل‌ها را به کلی از دنیای ما حذف کنند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند ظرف مدت 10 سنه یا کمتر، کل چیز از دسته شارژ دستگاه‌های الکترونیکی به شکل بی سیم سپریدن خواهد شد و سیم‌های شارژر و سردرگمی‌های ما برای یافتن سیم‌های شارژری که گم‌شان کرده‌ایم و قطع شدن‌های شان، به دنیای خاطرات‌مان خواهند پیوست. در تعریف کم شارژ بی‌سیم باید بگوییم این فناوری به راستی فرایندی برای شارژ وسایل مجهز به باتری بدون احتیاج به هیچ سیم یا کابل است و انتقال بی‌سیم جریان برق به دستگاه گیرنده را امکان‌پذیر می‌کند. شارژ بی‌سیم به شارژ القایی هم شهرت دارد؛ البته شارژ القایی گرد از انواع شارژ بی‌سیم نیز محسوب می‌شود. 

 

 

 

6-پرداخت دیجیتال

 

 به جای کارت‌های اعتباری

 

در ساحل استشهاد نامه رانندگی و کارت شناسایی، کارت‌های اعتباری احتمالا مهم‌ترین اشیای  موجود در کیف جیبی شما هستند. با این حال عمر این کارت‌های پلاستیکی که شما برای خرید همه چیز از بنزین گرفته الی مواد غذایی، پوشاک و بلیت سینما از آن‌ها استفاده می‌کنید رو به فرجام است. باید انتظار داشته باشید کارت‌های اعتباری تان به زودی جای خود را به پرداخت‌های دیجیتال بدهند. پرداخت‌های الکترونیک یا دیجیتال نه فقط سریع‌تر و راحت‌تر از پرداخت‌های فیزیکی هستند بلکه به علت هستی نداشتن چیزی برای حمل، گم شدن یا به سرقت رفتن، از امنیت اکثریت نیز برخوردارند. فناوری‌های نوین مانند دستیاران صوتی هوشمند باعث شده‌اند حتی گاهی برای سپریدن پرداخت‌ها دربایستن به به کارگیری گوشی هوشمند نیز نباشد. هم‌اکنون در برخی از کشورها پرداخت الکترونیکی به گزینه نخست در پرداخت‌ها تبدیل شده است. به عنوان نمونه در چین، ۴۰ درصد پرداخت‌ها، پرداخت دیجیتال است. در ضمن بنابر تحقیقات موسسه مکینزی حجم تراکنش‌ها با به کارگیری کیف پول‌های موبایلی با رشد ۴۵ درصدی سالانه تا سنه ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

 

 

 آگاهی ها فناوری ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید 

7-فروشگاه‌های اینترنتی

 

 به جای مراکز خرید

 

صاحبان مراکز خرید به خصوص مغازه‌های محلی و کوچک، طی چند سال ماضی ضربات اقتصادی زیادی متحمل شده‌اند. تغییر فرهنگ خرید در درازا پنج سال ماضی به خصوص در چند وقت پسین و بعد از آمدن کرونا، مصرف‌کنندگان را از مراکز تجاری راهی فروشگاه‌های آنلاین کرده، الی جایی که حتی مادربزرگ‌ها هم این روزها یک حساب کاربری خرید از یک فروشگاه اینترنتی دارند. خرید اینترنتی نه فقط امکان خرید راحت و بدون زحمت خروج از خانه را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند بلکه گزینه‌های اکثریت را هم در برگزیدن آن‌ها قرار می‌دهد. تحلیل گران اقتصادی در جهان پیش‌بینی می‌کنند لغایت سال 2025 ، 25 درصد مراکز خرید کنونی بسته شوند.

 

 

 

 تازه ها تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید 

8-جراحی لیزر چشم به جای عینک

 

خیر، تصورتان اشتباه است! عینک به این انگیزه که این ایام همه از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، منسوخ نخواهد شد! عامل منسوخ شدن عینک، همه‌گیر شدن جراحی لیزر چشم به عنوان یک طریق موثر در درمان شمار زیادی از دشواری ها بینایی است. هرچه این طریق درمانی مقرون به صرفه‌تر و بدون عوارض‌تر شود، بی گمان کسان اکثریت به آن روی خواهند آورد. هرچند ممکن است ‌استفاده از عینک به کلی منسوخ نشود زیرا برای سپریدن عمل جراحی لیزر فرد باید واجد شرایط خاصی باشد، اما به گمان کردن بسیار بعدها افراد عینکی کمتر و کمتری خواهیم ‌دید و عده‌ای هم معتقدند که اصلا نخواهیم دید!

 

 

 

9-تخته سیاه‌ها و حتی پروژکتورها

 

چند سنه آینده و زمانی که بخواهید به فرزندان تان نشان بدهید که واقعا پیر شده‌اید، داستان روزهای مدرسه و پاک کردن خاک گچ از راز و لباس‌تان را برایشان تعریف خواهید کرد، داستانی که دانش‌آموزان آینده درکی از آن در ذهن‌شان نخواهند داشت. البته همین روزها هم تخته ‌سیاه‌های خاطرات شما مدت‌هاست که جای خودشان را به پسرعموهای تمیزتر و صاف‌ترشان یعنی تخته سفیدها داده‌اند ولی حتی همین تخته سفیدهای سنتی هم با ظهور تخته‌های هوشمند(نوعی تخته تعاملی با فناوری بالا) به زودی و با زیر آمدن بها این تخته‌های هوشمند به خاطره تبدیل خواهند شد. در این بین، به آینده پروژکتورها هم امیدی نیست! تدریس معلمان به کمک صفحه‌های شفافی که روی بارو نمایش دیتا می‌شدند، صحنه‌ای آشنا برای دانش‌آموزان و دانشجویان ‌است ‌اما در دهه  ۲۰۰۰میلادی، بعضی از فناوری‌های جدید جایگزین پروژکتورهای آموزشی شدند که آن زمان، بسیار گران بودند و استقبالی از آن‌ها نشد. با گذشت زمان، مدارس و دانشگاه‌ها کم‌کم آغاز به استفاده از تابلوهای سفید تعاملی یا تخته‌های هوشمند کردند. هم الان بسیاری از مراکز آموزشی در همه سطوح از مهدهای کودک گرفته الی دانشگاه‌ها به این تخته سیاه‎های نوین مجهز شده‎اند. استفاده از نرم‎افزارها و محتواهای آموزشی مخصوص بردهای هوشمند، محیط کلاس‌ها را به محیطی تعاملی و مهیج تبدیل کرده و شور و شور کثرت به کلاس‌ها ‌آورده است. هرچند هنوز هم پروژکتورهای آموزشی در برخی مدارس مورد کاربرد پیمان می‌گیرند اما بازار آن‌ها رو به کسادی است. به عنوان نمونه ‌M3، شرکتی که بیش از 50 سال در کار ساخت پروژکتور ‌بود، در سال 2015 ساخت آن‌ها را کلا متوقف کرد.

 

 

 

 10-خدمات صوتی اینترنتی

 

 به جای تلفن ثابت

 

با گسترش تکنولوژی بی سیم در سراسر عالم بخش عمده ارتباطات از راه این فناوری صورت می‌گیرد و تلفن مقاوم هم اکنون نیز در بسیاری از کشورها راهی منسوخ شده برای برقراری وابستگی به شمار می‌آید. اکنون سایر بسیاری از افراد از تلفن‌همراه یا خدمات صوتی اینترنتی خویش به عنوان اصلی‌ترین روش برای برقراری ارتباطات‌شان کاربرد می‌کنند. سرعت ‌گسترش فناوری بی سیم به عنوان مثال در کشوری مشابه اسپانیا که الی سنه 2009 تنها یک پنجم از خانواده‌ها در آن ‌از این تکنولوژی استفاده می‌کرده‌اند، هم اکنون 98 درصد ‌برآورد شده است. با در نظر اخذ این سرعت می‌توان پیش‌بینی کرد که موعد زیادی به واپسین،انجام حیات تلفن‌های تغییر ناپذیر باقی نمانده است.

 

 

 

11-سرویس‌های استریم زنده به جای تلویزیون‌های کابلی

 

صنعت تلویزیون‌های سنتی دربرگیرنده تلویزیون‌های ماهواره‌ای و کابلی از سال 2016 الی به امروز در سراسر دانشمند حال و روز خوشی نداشته و هر ماه گزارش‌هایی از قطع اشتراک میلیون‌ها مشترک از سراسر دنیا در خبرگزاری‌های پیوسته منتشر می‌شود. در بسیاری از کشورهای جهان رشد سرویس‌های استریم زنده(پخش زنده اینترنتی) الی نزدیک زیادی ‌قطع اشتراک تلویزیون‌های کابلی را به به اتفاق داشته است. این سرویس‌ها به خوبی نقش تلویزیون‌های سنتی را برای جوامع متصل به اینترنت ایفا می‌کنند. دسترسی به اینترنت پر سرعت و ارزان، در ساحل دسترسی 24 ساعته به انبوه محتواها سبب شده تا کاسبی تلویزیون‌های سنتی به میزان زیادی کساد شود. بر بنیاد مطالعات مرکز آماری نیلسن، هم اکنون 42 درصد از جامعه مخاطب تلویزیون در آمریکا از طریق سرویس‌های استریم پخش زنده، محتوای زنده را تماشا می‌کنند. این رقم در سنه 2017 فقط 25 درصد بود و این جهش عظیم مخاطب را باید به معنای افول زندگی تلویزیون‌های سنتی در آینده  نزدیک  دانست.

 

 

 

12-کتاب‌های درسی دیجیتال به جای کتاب‌های درسی کاغذی

 

اگر مدت زیادی از نزاکت آموختگی ‌تان از دانشگاه نمی‌گذرد، احتمالا نگرانی‌های تان برای تامین هزینه خرید کتاب‌های درسی سنگین وزن و گران قیمت را به یاد دارید. اکنون که تازه خوب برای دانشجویان سده بیست‌و‌یکمی این است که کتاب‌های درسی در حال ورود به دنیای دیجیتال هستند. بعضی از دانشگاه‌ها هم اکنون نیز نسخه‌های چاپی کتاب‌های درسی را از کتاب فروشی‌های خود حذف کرده‌اند. بدون شک، متون دیجیتالی مزایای زیادی دارند. این نسخه‌های دیجیتالی می‌توانند به روز شوند و دانش‌آموزان می‌توانند بخش‌هایی از ‌متن را هایلایت و بعد از استفاده،  آن‌ها را به راحتی حذف کنند. پیدا کردن تند تعاریف یا پاورقی‌ها و نیز لذت بردن از فیلم‌ها و تمرین‌های تعاملی هم از سایر مزایای کتاب‌های دیجیتالی است ولی چه بسا بهترین مزیت این کتاب‌ها را بتوان خداحافظی با حمل کوله پشتی‌هایی دانست که تصور داخل‌شان بار آ‍‍ژیانه داشتند!

 

 

 

13-اپلیکیشن‌ها به جای دستگاه‌های مهار از طریق دور

 

دو سه دهه قبل، دستگاه‌های کنترل از چرا باید طراحی سایت کنیم طریق دور تلویزیون که اولین سال‌های شکوفایی خود را سپری می‌کردند، یک دستگاه لوکس به شمار می‌آمدند و حتی قاب هم برایشان ساخته شد اما اکنون که دیگر، تلویزیون‌های کابلی، تلویزیون‌های هوشمند و پخش کننده‌های چند رسانه‌ای با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند هر کاری از تغییر کانال گرفته تا نشان دادن عنوان‌ها و توضیحات برنامه‌ها و خاموش کردن صدا را انجام می‌دهند و واپسین،انجام عمر دستگاه‌های کنترل از طریق بعید را رقم می‌زنند. برخلاف مهار از طریق دورها که همش ‌پشت کوسن‌های مبل جا خوش می‌کنند و شما دائم باید دنبال‌شان بگردید، فاصله اپلیکیشن‌های هوشمند با شما همش به اندازه فاصله‌ای است که با گوشی هوشمندتان دارید!

saqar بازدید : 37 شنبه 24 خرداد 1399 نظرات (0)

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های مدرن و اشاعه کوشش و کار و جنبش شرکت‌های مختلف فناوری و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و گسترش زیرساخت‌های لازم برای تکنولوژی نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میانی این غول‌های فناوری در گرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و کمپانی مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین دودمان از اینترنت ۵G را در کمر بستن کاربرانشان قرار می‌دهند.

 

 

 

نسل پنجم شبکه اینترنت و تلفن همراه، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن به اتفاق فعلی ارائه می‌شود.

 

 

 

از ماه‌ها قبل آگاهی ها و گزارش‌های متعددی مبنی بر تلاش شرکت‌های تولیدکننده موبایل در عالم برای عرضه یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری شبکه اینترنت به اتفاق ۵G منتشر می‌شود و این نوید را به کاربران و علاقمندان به تکنولوژی‌های روز دنیا می‌دهد تا بتوانند با استفاده از آن، وسعت دریافت، انتقال و دانلود داده‌های موردنظر خویش از طریق اینترنت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

 

 

 

بر پای بست، وب سایت phonearena، اکنون گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ که به گفته سامسونگ، مجهز به تکنولوژی حمایت از شبکه اینترنت پرسرعت ۵G است، بر پای بست، گزارشی که کمپانی SK Telecom به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی در کره جنوبی منتشر کرده است، موفق شده است به شبکه دودمان پنجم اینترنت به اتفاق ۵G با سرعت ۲.۶ گیگابایت متصل شود و بدین ترتیب به کاربرانش این امکان را بدهد تا از خدمات و سرویس‌های اینترنت پرسرعت این شبکه بهره مند شوند و کارهای موردنیاز خود را انجام دهند.

 

 

 

این کمپانی مخابراتی در ضمن در گزارش خود اعلام کرده است که تنها در عرض ۱۰ ثانیه یک فیلم و محتوای وزین با حجم ۱۰ گیگابایت را می‌توان با بهره گیری از گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ دانلود و سپس مشاهده کرد.

 

 

 

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت عقیده سازمان ملل برنامه‌ای را برای گسترش تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) پیش درآمد کرد. برآیند اینکه رسماً یک پیکار جهانی برای تعیین دودمان پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، گواه چشم وهمچشمی تنگاتنگی وسط اپراتورهای اینترنت و تلفن به اتفاق در سراسر دانشمند هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی دودمان جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

 

 

 

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از آنگونه ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با مشارکت بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری دودمان پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این گویه فعالیت‌های گسترده‌ای را اتمام داده‌اند.

 

 

 

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای پرکار در دانشمند همانند نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی اولین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. دودمان پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که بعد از دودمان چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023044.html

saqar بازدید : 36 شنبه 24 خرداد 1399 نظرات (0)

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تراشه‌هایی که بر روی آنها بافت‌های زیستی زنده تن کشت شده و به تدریج رشد می‌کنند از آنگونه دستاوردهای علمی بازپسین آدمی هستند. حال دانشمندان توانسته‌اند برای نخستین بار بافت‌هایی را بر روی یک تراشه کشت کنند که قادر به دنباله روی کارکرد دندان ها است.

 

 

 

این تراشه حائز مجاری ریزسیالی است که از آن برای عبور مواد کیمیایی گوناگون کاربرد می شود. از همین شیوه می تاب برای مطالعه تاثیر مواد مختلف بر روی عملکرد اعضای گوناگون تن اقدام کرد.

 

 

 

تراشه یادشده که در دانشگاه اورگان تولید شده، با به کارگیری مواد موجود در عاج دندان انسان طراحی شده و مجاری موجود بر روی آن روند عبور باکتری‌ها از کنار دندان‌ها را بازسازی می‌کنند و از این طریق می تاب مطالعات دقیق‌تری در مورد تباه شدن یا آفت دیدن دندان اتمام داد.

 

 

 

محققان با به کارگیری میکروسکوپ‌های مترقی در حال رسیدگی واکنش‌های کیمیایی این دندان  به انواع باکتری‌ها هستند. بعدها از این فناوری برای افزایش درازا عمر دندان‌ها و مقاوم سازی هر چه بیشتر آنها استفاده خواهد شد.

 

 

 

به عنوان نمونه می توان از این فناوری برای مثال برداری از بخشی از دندان بیماران و کشت آنها و سپس بررسی بازتاب آنها نسبت به مواد گوناگون سهم گرفت و تجویزهای اختصاصی درمانی را به هر یک از داوطلبان ارائه کرد.

منبع :  https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11043155.html

saqar بازدید : 36 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

نرم انگیزه ها XAMPP چیست؟

زمپ (XAMPP ) رسماً به‌عنوان یک ابزار جهت توسعه طراحی شده‌است تا به طراحان سایت و برنامه نویسان فرمان آزمایش کارهایشان را روی کامپیوتر خودشان بدهد بدون اینکه نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشند. اگرچه در درستی بعضی مواقع زمپ برای سرویس دهی صفحات وب روی اینترنت هم استفاده می‌شود، و با بعضی تغییرات به قدر کافی امن نیز خواهد شد.

زمپ در ضمن پشتیبانی احسان برای تصحیح کردن و ویرایش کردن پایگاههای دیتا در MySQL و اس‌کیوال لایت و غیره ارائه می‌کند. شما می‌توانید جداول جدید برپایی کنید، رکوردها را اضافه حذف یا بروزرسانی کنید، در پایگاه دیتا جستجو کنید و بسیاری کارهای دیگر.

 

برای ساخت تارنما محلی وردپرس در ویندوز شما باید یک نرم انگیزه ها وب سرور (Apache) برای اجرای “پی اچ پی” (Php) و MySQL برای اجرای phpmyadmin بابت ” داده بیس ” بر روی رایانه خود نصب کنید.PHP یک زبان برنامه نویسی برای خروجی گرفتن و ارسال اطلاعات به پایگاه داده و MySQL یک نرم انگیزه ها مدیریت پایگاه داده است که برای اجرای وردپرس به هردوی اینها نیازمندیم.

 

نصب php و MySQL هر کدام به طور جداگانه برای مبتدیان زیاد سخت و مشکل است ، این زمانی است است که XAMPP وارد می شود.XAMPP مایه می شود که شما بتوانید تارنما های وردپرس را به صورت محلی ایجاد کنید.نرم انگیزه ها Xampp برای سیستم عامل های ویندوز،مک و لینوکس قابل دریافت و نصب می باشد.

 

 

 

آموزش نصب xampp

برای نصب نرم افزار XAMPP باید نسخه ی مربوط به سیستم عامل خودتون رو دانلود نصب کنید در صفحه ی مربوط به نرم انگیزه ها XAMPP نوشته شده که برای چه نسخه هایی کدام ها دانلود بشن. برای دانلود برنامه ی XAMPP به صفحه ی  دانلود XAMPP  مراجعه کنید.

 

مرحله اول :‌ نصب نرم انگیزه ها XAMPP

 

مراحل نصب xampp بسیار آسان بوده و با تصاویر پایین پیش بروید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنگام نصب در این مرحله ممکنه لغایت تصویری مانند ذیل برای شما مفتوح شده و دستور دسترسی فایروال را از شما بخواد، که در این آموزش به علت پرکار بودن فایروال بر روی ویندوز چنین درخواستی از ما نشد، ولی چنانچه با این پیغام مواجه شدید کافیه لغایت روی دکمه Allow Access کلیک کنید و فرمان را برای اون صادر کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نصب به فرجام رسید ، برای اجرا شدن apache و mySQL بر روی دکمه استارت کلیک کنید

 

 

 

 

 

در صورتی که به حالت سبز رنگ بودن به راستی سپریدن شده و برای تست لوکال هاست بر روی دکمه admin – apache   و یا  مرورگر خودتون رو مفتوح کرده و به آدرس https://localhostمراجعه کنید ، اگر پیشه نصب به حقیقت انجام شده باشد در مرورگر صفحه ای همانند تصویر ذیل را نگریستن خواهید کرد.

 

 

 

 

 

مرحله دوم :‌ دانلود وردپرس

 

آخرین نسخه پارسی وردپرس را از راه این لینک اخذ نمایید .

 

 

 

 

 

مرحله سوم :‌ نصب وردپرس در لوکال هاست ویندوز

 

فایل فشرده وردپرسی را که دانلود نمودید را unzip نمایید و وارد پوشه wordpress شوید سپس محتویات آن را کپی کرده و درایو  C/XAMPP/htdocs   وارد پوشه htdocs  شوید و در درون فولدر htdocs درونمایه کپی شده را انتقال دهید.

 

 

 

 

 

سپس در مروگر خویش تایپ نمایید https://localhost و کلید اینتر را بزنید لغایت صفحه نصب وردپرس امثال تصویر پایین برای شما نمایان گردد:

 

 

 

در این صفحه بر روی دکمه ” بزن بریم ! ” کلیک نمایید الی وارد صفحه جدید همانند تصویر پایین شوید :‌

 

 

 

قبل از رد شدن از این مرحله و روشنگری دادن آن باید یک دیتابیس جدید بسازید . که برای ساخت یک دیتابیس جدید بر پایه راهنمای زیر عمل نمایید :

 

در مروگر خویش تایپ نمایید https://localhost/phpmyadmin و از منوی بالای صفحه بر روی منوی database کلیک نمایید و در فیلد Database Name یک اسم دلخواه ایجاد نمایید (مثلا iwp_test ) و سپس بر روی دکمه Create کلیک نمایید.

 

 

 

حال دیتابیس شما ساخته شده است و باید با توجه به تصویر ذیل فیلد های نام پایگاه دیتا  , اسم کاربری پایگاه داده , رمز پایگاه دیتا را مشخص نمایید .(منظور از پایگاه دیتا همان دیتابیس است )

 

 

 

بعد از پر کردن فیلد ها بر روی دکمه ارسال کردن کلیک نمایید لغایت وردپرس شما نصب گردد . در صورتی که مشکلی هستی نداشته باشد با صفحه ای امثال تصویر زیر مقابل میشوید که باید در این صفحه بر روی دکمه اجرای نصب کلیک نمایید :

 

 

 

در صفحه جدید , که دسته نهایی نصب وردپرس میباشد باید اطلاعات سایت وردپرسی خویش را وارد نموده و در پایان بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک نمایید .

 

 

 

 

 

وردپرس شما به راحتی نصب شده است و اکنون که میتوانید با نام کاربری و رمز عبوری که گزینش نموده اید وارد کنترل پنل یا پیشخوان وردپرس شوید و از امکانات آن لذت ببرید .

saqar بازدید : 40 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, اپل واچ
تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً سری ششم ساعت‌های هوشمند اپل واچ به قابلیت تاچ آی‌دی مجهز خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، به تازگی گزارش جدیدی از سوی رسانه های مختلف نظیر  The Verifier و همچنین کانال یوتیوب iUpdate منتشر شده است که نشان دهنده قابلیت ها و امکانات جدید نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل واچ است که به نظر می رسد یکی از مهم ترین قابلیت های آن تاچ آی‌دی (Touch ID) خواهد بود.

 

در واقع به نظر می رسد که شرکت آمریکایی اپل با توسعه فناوری تاچ آی‌دی و یکپارچه کردن آن با دکمه چرخان کناری تحت عنوان دیجیتال کرون (Digital Crown)، قصد دارد به کاربران این ساعت هوشمند این امکان را بدهد تا پرداخت های موبایلی راحت تری را انجام دهند و از وارد کردن پین کدها که تجربه خوبی برای آنها به شمار نمی رود، خلاص شوند.

 

همچنین گفته می شود که اپل واچ سری ۶ نسبت به نسخه های قبلی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب از خود نشان خواهد داد.

 

بیشتر گزارش‌ها نشان می داد که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل واچ از سیستم عامل WatchOS 7 بهره خواهند برد که سازگاری بیشتری با دستیار صوتی هوشمند سیری اپل دارد، این دستگاه همچنین توانایی سنجش سطح اکسیژن خون را خواهد داشت و می تواند نظارت و کنترل بهتری بر روی کیفیت و میزان خواب کاربر نیز داشته باشد.

 

اپل قبلا اعلام کرده بود که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا کنفرانس توسعه دهندگان اختصاصی خود تحت عنوان (WWDC) را به صورت کاملا آنلاین در ماه ژوئن برگزار خواهد کرد که البته هنوز تاریخ دقیق برگزاری این رویداد بزرگ معلوم و مشخص نشده است.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050162.html

saqar بازدید : 37 یکشنبه 18 خرداد 1399 نظرات (0)

میز تحریر دیواری آتیلا

میز تحریر دیواری آتیلا را به قصد یک چیدمان ساده و در همان سان شیک به شما پیشنهاد می کنیم. سهم گرفتن از میز تحریر برای اطاق کار، اطاق مطالعه و اطاق فرزندان شما علاوه بر تاثیر سبب قشنگ تر جلوه دادن دکوراسیون درونی منزل نیز می شود. میز تحریر ارائه شده زیاد ساده طراحی شده است لغایت باکس طراحی شده ای که به عنوان یک بارو کوب باره کاربرد پیمان گرفته است پیشه دیزاین خانه را به انجام برساند.

 

این میز بسیار ناچیز جا است و بر روی بارو فیکس می شود. شما به سادگی می توانید با مشخص کردن فضایی برای این میز کاربردی با فیکس کردن باکس و میز تحریر نهایت به کارگیری آن را داشته باشید. برای در عقیده دریافت فضای مورد نظر باید برای میز مساحتی با طول ۱۰۶، ارتفاع ۵۰ و  عمق ۵۳ سانتی متر را در عقیده داشته باشید. باکس دیواری یا همان کمد میز تحریر نیز  به مساحتی در نزدیک ۱۰۶*۳۳*۳۰ سانتی متر محیط‌ نیازمند است. این وسیله زیاد لوکس و قشنگ با توجه به سادگی که در طراحی متعلق به خویش کرده است بسیار قشنگ تر از هر میز تحریری که الی کنون دیده اید خویش را به تصویر می کشد.

 

میز تحریر کاربردی ترین وسیله در خانه به شمار می آید با بهره دریافت از سبک های متفاوت ایده پردازی های خویش را لوکس تر از دائم به تصویر بکشید. برای تماشا میز تحریرهای همانند که با سبک های مدرن و کلاسیک شما قابلیت استفاده را دارد به شما پیشنهاد می نماییم به تارنما ما سری بزنید و از سایر محصولات رویت کنید.

 

خلاصه حقیر :

میز تحریر زیبا

میز تحریر بر روی دیوار

دیزاین اتاف کار

طراحی اتاف کار

مشخصات میز تحریر دیواری آتیلا

میز تحریری مختصر جا و ثابت بر روی بارو همراه با کمد دیواری با طراحی خاص و بسیار کارآمد

 

جنس: ام دی اف ۱۶

 

ابعاد میز : درازا ۱۰۶ ارتفاع ۵۰ و عمق صفحه میز ۵۳ سانتی متر

 

ابعاد کمد دیواری: درازا ۱۰۶ بلندی ۳۳ و عمق ۳۰ سانتی متر

 

رنگ بندی و بها  میز تحریر دیواری جدید

امری که این روزها بر هیچ‌کسی پوشیده نیست تورم قیمت‌ها است که سبب شده است متریال تولیدی قدری با نرخ بالاتری نسبت به گذشته به دست تولیدکننده برسد و از همین رو مشتری نیز تاب مالی بالایی برای تعبيه محصولات باکیفیت به شکل قدیم را نداشته باشد؛ ولی ازآنجایی‌که قصد مستر چوب جلب خوشنودی مشتری است و فقط به‌منظور مشتری مداری طرح‌های و ایده‌های خود را به ثبت می‌رساند.

 

امروز سعی بر آن داریم تا با مختلط شکستن قیمت‌ها بار سایر ایده ال ترین ها را برای شما فراهم‌سازیم. از همین رو با فاکتور دریافت از رنگ‌های که تورم گریبان راهبند آن شده است فقط با چهارتم رنگی محصولات را با نازل‌ترین بها به شما عزیزان عرضه می‌داریم. این مهم نیز برای شما فراهم است که همانند گذشته با تم‌های رنگی وسیع محصولات خویش را به ثبت برسانید اما با پروا به قیمت روز و تعرفه بازار نرخ محصول برای شما در نظر گرفته می شود. که میتوانید از تقدیر رنگ ها کد رنگ باره عقیده خویش را گزینش و در بخش گزینش رنگ نوع رنگ و کد باره نظر را وارد نمائید مستر چوبی با سنه ها تجربه دست در دست شما منحصر به فرد ترین ایده پردازی ها را از این بعد برای شما با نازل ترین قیمت ها به تصویر می کشد

نقد و رسیدگی خودمانی میز تحریر دیواری آتیلا

میز تحریر دیواری آتیلا را می توانید برای اطاق خواب های کوچک خود دلخواه پیمان دهید. این فرمایش به این علت رهنمود شد که این محصول به علت فیکس شدن روی بارو فضای زیادی را از شما نمی گیرد. از سوی سایر فضای زیادی را برای جایگذاری وسایل در پسندیدن شما قرار می دهد. با خرید میز تحریر دیواری آتیلا می توانید یک میز برای مطالعه و یک کتابخانه امروزین و لوکس برای خود داشته باشید. زیبایی اطاق خواب شما با این فرآورده بی همتا بدون شک تضمین می شود.

 

مزایا :

 

فیکس شدن روی دیوار

زیبایی و مدرن بودن محصول

طراحی ویژه و ویژه

معایب :

 

عدم جابجایی پیشه به طور مداوم

saqar بازدید : 34 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوین سیستروم ( Kevin Systrom) در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ میلادی در نیویورک متولد شد. او یک کارآفرین و مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که در درستی یکتا از اصلی‌ترین موسسان شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود.

کوین سیستروم و مایک کریگر یکدیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. آنها در سال ۲۰۰۶ در دودمان مدیریت علوم و مهندسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس بر پایه محیط‌ را توسعه عدل و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان بنیادگزار برای راه‌اندازی شرکتش بیچارگی دارد، به استنفورد برگشت و سراغ مایک کریگر را گرفت. احتمالاً به همین دلیل هم هست که سیستروم می‌گوید: من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم.

اینستاگرام از کجا و چگونه به وجود آمد؟

اینستاگرام (instagram) چیست

اینستاگرم یا اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکسها و ویدئوهای خویش را در دیگر شبکه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. یک ویژگی متمایز اینستاگرام اندک کردن عکسها به فرم چهارگوش شبیه به عکس دوربین‌های اینستماتیک کداک یا پولاروید(برخلاف نسبت تصویر ۳:۴ که عموماً برای دوربین عکاسی موبایل‌ها کاربرد می‌شود)است. کاربران در ضمن می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان کاربرد کنند. بیشینه زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۱۵ ثانیه است.

اینستاگرام از کجا و چگونه به هستی آمد؟

ابتدا اینستاگرام فقط برای کاربران کمپانی اپل در دسترس بودآژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک و آنها می‌توانستند عکس‌هایی را که با موبایل خویش می‌گیرند در این شبکه به اشتراک بگذارند. اینستاگرام رفته‌رفته با پیشباز گرم کاربران مواجه شد ولی پای اینستاگرام هنوز به سیستم‌عامل اندروید مفتوح نشده بود و سیستم‌عامل اندروید هم سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار تلفن همراه را به خویش اختصاص داده بود، در نتیجه این اپلیکیشن را برای سیستم‌عامل اندروید منتشر کردند. به محض پیمان دریافت آن در فروشگاه اندرویدی، در طی هفت روز ۱۰ میلیون بار این برنامه دانلود شد. این روند رو به رشد لغایت امروز پیوستگی داشته و در حال حاضر الی دسامبر ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ میلیون تن در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.

چگونگی شغل با اینستاگرام

این اپلیکیشن فقط به اشتراک‌گذاری عکس تمرکز دارد و بیشتر کاربران که عضو سایر شبکه‌های اجتماعی هم هستند برای انتشار عکس‌های خود از این برنامه کاربرد می‌کنند. آنها سایر شبکه‌های اجتماعی خویش را به این برنامه لینک کرده و از طریق این شبکه عکس‌ها و فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی سایر نیز به اشتراک می‌گذارند.

 

اینستاگرام از کجا و چگونه به هستی آمد؟

 

برای به کارگیری اینستاگرام باید از راه اسمارت‌فون در این سرویس عضو شوید. بعد از عضویت عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان گزینش کنید و یک بیوگرافی اختصار در باره خودتان بنویسید. پروفایل شما به‌طور پیش‌فرض در حالت عمومی قرار خواهد گرفت و شما در منوی تنظیمات می‌توانید آن را خصوصی کنید. در نوارابزار ذیل برنامه، دکمه میانی به شروع عکاسی یا فیلمبرداری گزین کردن داده شده است و با لمس این دکمه شما می‌توانید عکاسی یا فیلمبرداری خویش را آغاز کنید. یا اینکه از حافظه گوشی خویش عکسی را برگزیدن کنید. پس از این مرحله، وارد مرحله افکت‌گذاری روی تصویر می‌شوید.

در این تقدیر به چهره پیش‌فرض افکت‌هایی برای شما قرار دیتا شده که به‌وسیله آنها فیلتر باره نظر برای عکس خود را برگزیدن می‌کنید. بعد از افکت‌گذاری وارد صفحه بعدی می‌شوید و در این صفحه توضیحاتی در مورد عکس خود  می‌نویسید. قبل از انتشار عکس شما می‌توانید سایر شبکه‌های اجتماعی را که در آنها عضویت دارید انتخاب کنید لغایت با انتشار عکس شما در اینستاگرام همزمان در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز عکس‌تان منتشر شود. شما می‌توانید دوستان فیس‌بوکی و کسانی که تلفن تماس شان را در دفترچه تلفن خویش دارید جست‌وجو کنید و آنها را به اصطلاح Follow یا دنبال کنید تا عکس ها ارسالی آنها را در صفحه اصلی خویش ببینید.

وضعیت اینستاگرام در ایران

اینستاگرام کمی با تاخیر وارد ایران شد. مختصر بودن دستگاه‌های آیفون در ایران دلیل اصلی این تاخیر عنوان شده است. ولی رفته‌رفته با زیاد شدن آیفون‌ها و در ضمن انتشار این برنامه در سیستم‌عامل اندروید، این برنامه در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرد. البته هنوز احصاء دقیقی از شمار ایرانیان عضو این شبکه وجود ندارد. بدون شک فیلتر نبودن این شبکه و دسترسی راحت و بی‌دردسر آن در ایران را می‌توان مهم‌ترین دلایل استقبال ایرانی‌ها از این شبکه اجتماعی دانست، اما باید گوشزد کرد که طرح فیلترینگ هوشمند روی آن اجرا می شود با این حال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و… پیشباز مردمی از اینستاگرام را دوچندان کرد. البته می‌توان نقص اینترنت‌های ارائه‌شده روی تلفن‌های به اتفاق را هم به عنوان دلیلی برای کمتر بودن میزان مشارکت ایرانی‌ها نسبت به کشورهای توسعه‌یافته سایر در این شبکه ‌اجتماعی عنوان کرد.

saqar بازدید : 42 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 

افزودن حساب گوگل در اپلیکیشن تنظیمات (Settings) آیفون و آیپد به معنای افزودن جیمیل به اپلیکیشن Mail است. شما می‌توانید نسبت به حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail آیفون و یا آیپد خود اقدام کرده و در نتیجه مطابق نیاز خود، یکی از سرویس‌های شخص ثالث را انتخاب کنید.

با استفاده از اپلیکیشن تنظیمات می‌توانید از تمامی حساب‌های ایمیل خود از جمله جیمیل، Outlook و نیز iCloud خارج شوید (sign out). البته همچنان می‌توانید از این حساب‌ها جهت همگام‌سازی یادداشت‌ها، مخاطبین و … استفاده کنید.

جهت انجام این کار باید در آیفون و یا آیپد خود به اپلیکیشن تنظیمات رفته و سپس به بخش «Passwords & Accounts» وارد شوید.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

در اینجا می‌توانید تمامی حساب‌هایی را که به آن‌ها وارد شده‌اید، مشاهده نمایید. حساب موردنظر خود را لمس کرده تا بتوانید جزئیات دقیق‌تر آن را مشاهده کنید.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

سپس باید کلید تغییر وضعیت اپلیکیشن «Mail» را لمس کرده تا بدین شیوه بتوانید همگام‌سازی ایمیل را متوقف سازید. با انجام این کار متوجه خواهید شد که قسمت مخصوص ورودی‌های سرویس ایمیل موردنظر در اپلیکیشن Mail، ناپدید می‌شود.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

جهت حذف سایر سرویس‌های ایمیل در اپلیکیشن Mail، باید مجددا به قسمت «Passwords & Accounts» بازگشته و سپس رویه بالا را برای هرکدام از آن‌ها تکرار کنید.

فرآیند یاد شده جهت حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail را می‌توانید برای تمامی حساب‌های شخص ثالث دیگر نیز به‌کار بگیرید. البته اگر قصد حذف حساب ایمیل iCloud را داشته باشید، آنگاه راه‌کار تا حدودی متفاوت خواهد بود.

جهت انجام این کار باید اپلیکیشن تنظیمات را باز کرده و سپس پروفایل اپل خود را که در بالای منو قرار دارد، لمس کنید.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

سپس باید گزینه «iCloud» را برگزینید.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

حال به سمت پایین حرکت کرده و سپس کلید تغییر وضعیت کنار گزینه «Mail» را لمس کنید.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

اکنون حساب ایمیل iCloud شما غیرفعال شده و دیگر در اپلیکیشن Mail آیفون یا آیپد شما نمایش داده نخواهد شد.

جهت مطمئن شدن از این موضوع می‌توانید مجددا اپلیکیشن Mail را باز کنید. می‌بینید که این بار به جای مشاهده ورودی ایمیل مرسوم، صفحه خوشامدگویی در مقابل شما ظاهر شده و از شما می‌خواهد که به یکی از حساب‌های ایمیل خود وارد شوید.

حذف حساب ایمیل در اپلیکیشن Mail

اگر بنا به دلایلی قصد استفاده از اپلیکیشن Mail را ندارید، آنگاه اپلیکیشن Gmail می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. همچنین اگر خواستار اپلیکیشنی با قابلیت‌های اضافی و ویژگی‌های بهتر هستید، می‌توانید Spark را امتحان کنید.

منبع:

https://itresan.com/298281/%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-mail/

saqar بازدید : 32 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

دستگاه‌های تنفس مصنوعی یکی از نیازهای مبرم بیماران کووید-19 هستند که این‌روزها کمبود آن در سرتاسر جهان به یک معضل بزرگ تبدیل شده‌است. اما محقق ارشد شرکت انویدیا (Nvidia) راه‌حلی برای این مشکل یافته‌است.

بیل دالی (Bill Dally)، مدیر ارشد بخش تحقیقات این شرکت، روز جمعه طرح اولیه یک ونتیلاتور ارزان‌قیمت با قابلیت مونتاژ سریع را منتشر کرد. این دستگاه با ونتیلاتورهای اورژانسی متفاوت است و به پزشکان اجازه می‌دهد تا فشار، جریان و حجم ‌هوای ورودی را بهتر تنظیم کنند و راحت‌تر از قبل به میزان اکسیژن پمپاژشده به شش‌های بیماران ویروس کرونا دسترسی داشته‌باشند.

دالی در مصاحبه‌ای گفت: بسیاری از افراد ساخت ونتیلاتورهای اورژانسی را پیشنهاد می‌دهند. بعضی از آنها حتی اجازه تنظیم هوای ورودی را به‌ پزشک نمی‌دهند و می‌توانند به بیماران آسیب جدی واردکنند.

 قطعات دستگاه طراحی شده توسط دالی به‌آسانی قابل تامین هستند و تنها 400 دلار قیمت دارند. اصلی‌ترین قطعات آن یک شیر سلونوئیدی و یک میکروکنترلر برای تنظیم جریان هوای عبوری از شیرفلکه به بیمار است. اما در میان پاندمی کرونا سفارش و دریافت بموقع این قطعه‌ها می‌تواند کار دشواری باشد. دالی برای این مشکل نیز راهکاری دارد. از نظر او برای مقابله با کمبود ونتیلاتور می‌توان با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی این قطعات را تولید کرد. به گفته او، در صورت آماده‌بودن تمام قطعات موردنیاز، مونتاژ این دستگاه تنها 5 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

طبق متن خبری منتشرشده در وبلاگ انویدیا، این دستگاه همچنین شامل سنسورهایی است که می‌توانند جریان هوا،حداکثر فشار و میزان خطای شیرفلکه را محاسبه کنند که باعث آسان‌تر شدن بررسی وضعیت بیمار می‌شود.

به‌گفته دالی، هدف این تحقیقات پایین آوردن هرچه بیشتر هزینه این دستگاه حتی کمتر از 400 دلار است. (جهت اطلاع و مقایسه، ونتیلاتورهای معمولی هرکدام به‌تنهایی 20000 دلار قیمت دارند!)

بیل دالی مدیر ارشد تحقیقاتی انویدیا

 

دالی، که تیم تحقیقاتی انویدیا را از سال 2009 رهبری می‌کند، افزود: هدف ما اینست که قیمت این دستگاه را تا 100 دلار پایین بیاوریم. او تاکنون بیش از 120 اختراع و نوآوری ثبت کرده‌است و در موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه ام‌آی‌تی و دانشگاه استنفورد سابقه تدریس در علوم کامپیوتری را دارد.

بیماری کرونا دسامبر سال پیش در ووهان چین کشف شد. از زمان همه‌گیری این ویروس، شهرهای بسیاری در سرتاسر جهان سیاست‌‎های محدود کننده اتخاذ نمودند. بسیاری از کارخانه‌ها تولیدات خود را متوقف کردند و سیستم درمانی کشورها با کمبود شدید نیازهای اولیه بیمارستان‌ها مواجه شدند که از مهمترین آنها می‌توان به ونتیلاتورها اشاره کرد.

در بعضی افراد، عفونت شدید حاصل‌شده از ویروس کرونا باعث می‌شود تا فرد نتواند به‌خوبی تنفس کند. سپس پزشکان لوله‌ای متصل به دستگاه تنفس مصنوعی را به نای فرد وارد می‌کنند تا اکسیژن موردنیاز بیمار را در اختیار شش‌ها قرار دهد. این دستگاه اکسیژن را با هوا مخلوط می‌کند و هوای گرم حاصل را به شش‌های فرد می‌فرستد. برخی از بیماران کووید-19 ماه‌ها به ونتیلاتور وابسته هستند تا بدنشان بتواند با این ویروس مقابله کند.

طبق آمار بدست آمده، حدود 5 درصد از مبتلایان به ونتیلاتور احتیاج خواهند داشت. اما با افزایش روزافزون بیماران، بسیاری از کشورها دچار کمبود این دستگاه شده‌اندو برای ساخت دستگاهی جدید نیز زمان و هزینه زیادی لازم است. در بعضی کشورها مانند ایتالیا، به علت کمبود ونتیلاتور، نجات جان افراد جوانتر در اولویت قرار گرفته‌است.

دستگاهی ساده اما پرکاربرد

ونتیلاتور طراحی شده توسط بیل دالی

دالی چند هفته پیش پروژه طراحی ونتیلاتور خود را آغاز نمود و پس از مشورت و همکاری با چند مرکز تحقیقاتی، نهایتا تصمیم گرفت تا دستگاهش را به یک شیر سلونوئیدی مجهز کند. این قطعه از یک آهنربا برای بازوبسته کردن شیرفلکه استفاده می‌کند. او همچنین با استفاده از سیم‌ها و قطعات موجود در خانه‌اش میکروکنترلی برای پایش وضعیت دستگاه طراحی کرد.

به گفته دالی این دستگاه به آسانی قابل‌حمل است و می‌تواند به تمامی کشورهایی که به آن نیاز دارند، ارسال شود.

او ابتدا دستگاه خود را در خانه تست کرد، سپس آنرا به مرکز درمانی واقع در پالو آلتو کالیفرنیا برد تا بر‌روی شبیه‌ساز شش انسان نیز آزمایش شود. دالی می‌گوید ونتیلاتور او دقیقا همانطور که انتظار می‌رفت عمل می‌کند.

تنها مشکلی که وجود دارد اینست که نمی‌دانیم چه‌زمانی و چطور قرار است این دستگاه به تعداد بالا تولید شود. او امیدوار است با دراختیار گذاشتن شیوه ساخت و عملکرد این دستگاه، توانایی عملی کردن طرح او در اختیار همه قرار گیرد.

دستگاه دالی هنوز تاییدیه‌های رسمی را دریافت نکرده اما او در تلاش است تا مجوزهای لازم سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را بدست آورد. پیش‌تر، این سازمان ونتیلاتور طراحی‌شده از سوی ناسا را به تایید رسانده بود.

منبع:

https://itresan.com/298603/%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d8%a7-nvidia-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%af%d9%86%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%88%d9%86%d8%aa%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%a9%d9%85/

saqar بازدید : 41 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

آنتی ویروس ها برنامه های محافظتی ای محسوب می شوند که توسط کاربران بر روی کامپیوترها نصب و از آلوده شدن آنها و برخی مواقع نصب بدافزارها جلوگیری می کنند. اما اکنون نوعی آسیب پذیری در 28 آنتی ویروس مختلف شناسایی شده که به هکرها اجازه می دهد تا کامپیوتر کاربران را از کار بیندازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، بررسی بر روی 28 انتی ویروس مختلف نشان داد اکسپلویت مشترکی که در آنها وجود دارد به هکرها کمک می کند تا حملات Symlink را تدارک ببینند. این حملات فابل های راه اندازی مربوط به کاربر را پاک کرده و باعث از کار افتادن کامپیوتر آنها می شود.

وبسایت Rack911 Labs که در زمینه مسائل امنیتی فعالیت دارد می گوید: تمامی آنتی ویروس ها نسبت به اکسپلویت symlink races آسیب پذیر هستند. این اکسپلویت را راه را برای هکرها در کرش کردن و از کار انداختن کامپیوتر قربانی باز می کند. این حملات بدین گونه است که فایل های آلوده در میان فایل های سالم قرار داده می شود و با دسترسی به فایل های سالم، کل سیستم آلوده خواهند شد. البته این گونه حملات پیش از این وجود داشتند و با نام حملات ارتقای دسترسی (Elevation of Privilege) یا EoP نیز شناخته می شدند.

 وب سایت Rack911 Labs با بررسی مدل های مختلف انتی ویروس ها این آسیب پذیری را شناسایی کرده و به سازندگان انها نیز اطلاع داده است. برخی از سازندگان راه حل هایی را برای رفع این آسیب پذیری ارائه داده اند و برخی دیگر هنوز راه حل مناسبی پیدا نکرده اند. میزان خطرناک بودن در این آسیب پذیری کم است. زیرا هکرها برای استفاده از این اکسپلویت باید دسترسی مستقیم به کامپیوتر شخص داشته باشند و این آسیب پذیری به تنهایی مشکل آفرین نخواهد بود. در هر صورت نیاز است کاربران همیشه از نسخه به روز آنتی ویروس استفاده کنند.

منبع:

https://techna.news/a-common-vulnerability-in-28-different-antiviruses.html

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 491
  • بازدید سال : 3,515
  • بازدید کلی : 11,390