loading...
akhbar tecnolozh13
saqar بازدید : 34 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

مدت‌ها است که اطلاعات مربوط به پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر معماری Xe اینتل به‌تدریج منتشر می‌شود و از پاییز گذشته، فرایند عرضه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Xe LP در قالب تراشه‌های نسل‌یازدهمی سری تایگر لیک (Intel Tiger Lake) آغاز شده است.

راجا کودوری، قائم‌مقام ارشد واحد معماری، گرافیک و نرم‌افزار در اینتل، پیش‌تر چند تصویر از پردازنده‌ی گرافیکی Xe HP منتشر کرده بود و روز گذشته، اولین تصویر از دای (Die) پردازنده‌ی گرافیکی Xe HPC را رسما منتشر کرد. گفته می‌شود Xe HPC همان پردازنده‌ی گرافیکی هفت‌نانومتری پونته وکیو (Ponte Vecchio) است که در سال‌های اخیر، چند بار در شایعه‌ها حضور پیدا کرده. مشخصات فنی پردازنده‌ی گرافیکی پونته وکیو فعلا نامعلوم است؛ بااین‌حال به‌لطف افشاگران به سرنخ‌های متعددی دست یافته‌ایم که براساس آن‌ها می‌توانیم مشخصات فنی محصول نهایی را بفهمیم.

 

به‌نوشته‌ی خبرگزاری تامز هاردور، تصویری که درادامه می‌بینید، به مدل دوچیپلتیِ (Chiplet) پردازنده‌ی گرافیکی Xe HPC ارتباط دارد. دو نیمه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی ازطریق EMIB (مخفف Embedded Multi-die Interconnect Bridge به‌معنی پل اینترکانکت چندتراشه‌ایِ توکار) به‌هم متصل شده‌اند. در اطراف بخش بیرونیِ دو بلوک اصلی پردازنده‌ی گرافیکی، چندین تراشه‌ قرار گرفته‌اند که هر‌یک از آن‌ها وظیفه‌ی متفاوتی برعهده خواهند داشت. دقیقا همین‌جا است که ماجرا جالب می‌شود. واحدهای مستطیل‌شکلی که در تصویر می‌بینید، همگی هم‌اندازه نیستند و ظاهرا پنج تراشه به هر واحد اصلی GPU اختصاص داده شده است. ماهیت این تراشه‌ها چیست و مشخصات فنی هر‌یک از آن‌ها چیست؟ در‌حال‌حاضر، پاسخ به این دو پرسش سخت است.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/graphic/367450-intel-shows-off-xe-hpc-gpu-die-shot/

saqar بازدید : 41 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

با رایانه باستانی خویش چه کنیم ؟

حالا که این مطلب را می‌خوانید حتما در منزل یا در کمپانی خود یک یا چند کیس باستانی رایانه دارید و نمی‌دانید که آیا این سیستم ها بعید بیاندازید یا ارتقا دهید. در این مطلب پیمان است که چندین طریق جذاب برای کاربرد بهینه از کیس فرسوده برای شما بگوییم.

 

ممکن است به تعقیب خرج ارتقا کامپیوتر از فروشگاه های استفاده از قطعات کامپیوتر قدیمی  گوناگون یا در اینترنت به پیگیری کسب اطلاعات باشید. دقت کنید که هزینه ارتقا کیس کامپیوتر کهن آنقدر بالا هست که شاید بتوان گفت با خرید یک رایانه ارزان قیمت تساوی می‌کند. پس چه کنیم؟

 

ادامه این نوشتار شما را در استفاده از قطعات رایانه قدیمی کمک می‌کند. ما چندین تدبیر برای شما در نظر گرفته ایم.

 

کیس های فرسوده

 

راهکار اول: فروش کیس های فرسوده

همانطور که مشخص است، این یک راهکار ساده است که سریعا به فکر فروش رایانه کهن و تبدیل به سرمایه زیاد اندکی باشیم.

 

به علت ترقی روز افزون تکنولوژی، از ارزش ریالی کیس های شما هر روز کاسته می‌شود. شما می‌توانید در صورتی که هیچ نیازی به کیس های قدیمی خود ندارید، آن ها را به گردآور های مختلف بفروشید.

 

که قاعدتا با باستانی شدن این کیس های مستهلک مبلغ آن خیلی نمی‌تواند مبلغ چشمگیری باشد و اگر بخواهید سیستم های جدیدی را خریداری کنید قطعا این مبلغ درصد کمی از خرج خرید سیستم های نو گردآور شما را شامل میشود.

saqar بازدید : 24 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

استفاده همزمان از پیام‌رسان‌های مختلف و با کمک یک سرویس واحد و جامع، گزینه جذابی است و ظاهرا بنیانگذار Pebble موفق به توسعه چنین سیستمی شده است.

«اریک میجیکوفسکی» بنیانگذار «Pebble» از توسعه اپلیکیشن جدیدی خبر داد که به کمک آن کاربران می‌توانند 15 اپلیکیشن برتر و محبوب پیام رسان را در یک برنامه واحد در اختیار داشته باشند.

اگر این سرویس همانطوری که وی تبلیغ می‌کند درست کار کند می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند همزمان از چندین پیام رسان استفاده کنند، مناسب خواهد بود.

 

این سرویس جدید با نام «Beeper» دارای یک صندوق ورودی واحد برای اپلیکیشن‌های واتساپ، فیس‌بوک مسنجر، آی مسج، دیسکورد، سیگنال، تلگرام، توییتر، اسلک، هنگ اوتز، اسکایپ، ماتریکس، IRC، اندروید مسج و اینستاگرام و برخی دیگر از اپلیکیشن‌های ارتباطی است.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/22/pebble-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86-%da%86%d8%aa/

saqar بازدید : 28 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

در سال ۲۰۱۷ میلادی، فیسبوک گفت که در حال آزمایش راهی تازه برای فروش تبلیغات آنلاین است که می‌تواند تسلط گوگل بر بازار تبلیغات دیجیتال را به خطر بیندازد. اما کمتر از دو سال بعد، فیسبوک از رویکرد پیشین خود فاصله گرفت و اعلام کرد که به اتحادیه‌ای شامل کمپانی‌هایی می‌پیوندد که تلاشی مشابه از سوی گوگل را حمایت می‌کنند.

فیسبوک هیچوقت اعلام نکرد که چرا از پروژه خود پا پس کشید، اما شواهد ارائه شده به دادگاه از سوی ۱۰ وکیل ایالتی در پرونده آنتی‌تراست کمپانی نشان می‌دهند که گوگل به سراغ فیسبوک -نزدیک‌ترین رقیب خود از نظر میزان درآمد دلاری ناشی از تبلیغات دیجیتال- رفته و قراردادی تازه ارائه کرده تا به همکاری با یکدیگر بپردازند.

بنابر مستندات موجود در دفتر قضایی تگزاس، جزییات این قرارداد نامشخص باقی مانده‌اند. اما نشریه نیویورک تایمز توانسته به ورژن پیش‌نویس این پرونده دسترسی یابد که در آن، جزییات مربوط به قرارداد از چشم‌ها دور نمانده‌اند. مدیران حداقل ۶ کمپانی از میان ۲۰ شرکتی که در این اتحادیه حضور دارند به نشریه تایمز می‌گویند که قرارداد آن‌ها به اندازه قرارداد میان گوگل و فیسبوک شامل مفادی سخاوتمندانه نبوده و گوگل در واقع مزیتی بزرگ نسبت به دیگر اعضای اتحادیه در اختیار فیسبوک قرار داده است.

 

این مدیران که همگی به شرط ناشناس باقی ماندن لب به سخن گشوده‌اند تا ارتباط تجاری‌شان با گوگل دچار مشکل نشود، می‌گویند که نمی‌دانسته‌اند گوگل چنین مزیت‌هایی در اختیار فیسبوک گذاشته‌ است. این تفاوت رویکرد مشهودی که گوگل در همکاری با فیسبوک در پیش گرفته است، چیزی نبوده که در گزارش‌های رسمی اشاره‌ای به آن شده باشد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/22/%d9%85%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%88-%d9%81%db%8c/

saqar بازدید : 26 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

Remote Desktop به شما امکان می دهد حتی وقتی در مقابل رایانه خود نیستید ، روی دسک تاپ خود کار کنید. برای کسانی که می خواهند در خانه و همچنین در دفتر کار کنند بسیار عالی است. همچنین امکان دسترسی به کلیه منابعی را که در دفتر کار دارید از محیط های تلفن همراه بیشتر به شما می دهد. اگر مدرس دانشگاه هستید و می خواهید از کلیه منابع دانشگاه در یک محیط استفاده کنید ، Remote Desktop یک منبع عالی است.

 

با استفاده از هر دستگاه Android ، Windows یا iOS می توانید به رایانه فعال شده از راه دور دسترسی پیدا کنید ، اما اتصال به هر دو روش کار نخواهد کرد. همچنین نمی توانید Remote Desktop را در رایانه نسخه اصلی Windows 10 فعال کنید زیرا این ویژگی برای همیشه غیرفعال است. شما هنوز هم می توانید از رایانه Windows Home خود برای دسترسی به رایانه دیگری با نسخه Ultimate، Pro یا Enterprise ویندوز استفاده کنید تا زمانی که Remote Desktop را در رایانه ای که به آن دسترسی دارید فعال کنید.

 

هنگام فعال کردن Remote Desktop ، چه اقدامات احتیاطی باید انجام دهید؟

اگرچه بسیاری از آسیب پذیری های Remote Desktop برطرف شده بودند ، اما در صورت استفاده از آن باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما به روز شده است.

از نرم افزارهای دسترسی از راه دور شخص ثالث یا ابزارهای مدیریت استفاده نکنید.

همه حسابهای دسترسی به Remote Desktop باید با رمزهای عبور قوی و تأیید هویت دو عاملی محافظت شوند.

هم از فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری و هم از VPN استفاده کنید.

 

تعداد کاربرانی که می توانند از Remote Desktop استفاده کنند را محدود کرده و حساب های سرپرست خود را از استفاده از آن محدود کنید.

 

1.فعال کردن Remote Desktop:

این کار باید از طریق رایانه ای با نسخه Windows انجام شود که با اجرای Remote Access سازگار است.

 

منوی Start را باز کرده و روی نماد Settings کلیک کنید (یا تنظیمات را در نوار جستجو تایپ کرده و روی آن گزینه کلیک کنید) ،

 

 remote desktop در ویندوز 10, کنترل کامپیوتر از راه دور

 

روی "System" کلیک کنید

 

 remote desktop در ویندوز 10, کنترل کامپیوتر از راه دور

فعال سازی remote desktop از را دور

 

اکنون در سمت چپ پنجره پیمایش کنید تا "Remote Desktop" را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. سپس سوئیچ را به “On” در زیر “Enable Remote Desktop”  در سمت راست منتقل کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که “Keep my PC awake for connections when it is plugged in is selected ” یا باید تنظیمات گزینه های power خود را تنظیم کنید. شما نمی توانید به رایانه ای که در حالت Sleep یا Hibernate است دسترسی داشته باشید. همچنین باید نام PC را بنویسید (در زیر “How to connect to this PC” پیدا خواهید کرد).

 

 remote desktop در ویندوز 10, کنترل کامپیوتر از راه دور
saqar بازدید : 68 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

با داشتن یک تارنما شما میتوانید هر آنچه که میخواهید مخاطبتان در پیوستگی با شما بدانند را در، نام کسب و کارتان دات کام به آنها بگویید. شما میتوانید در ارتباط با کسب و کارتان برای مخاطبین روشنگری دهید و حتی با تعلیم به آنها و مقالات آموزنده در سایت تان به مخاطبین خویش حس اعتماد دهید و حرفه ای بودن خود را به آنها تغییر ناپذیر کنید. برای نمونه خویش شما اگر بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را در این مقاله پیدا کنید چقدر روی حس اعتماد شما در ارتباط با اخطار ما افزایش خواهد یافت؟ شما میتوانید همین اعتماد را روی مشتریان خویش بگذارید همانند اعتمادی که امیدوارم ما توانسته باشیم قبل شما کسب کنیم جذب کاربران مزیت زیاد کبیر دیگری که ساخت سایت برای صاحبان سوداگری شیرازی ما فراهم میکند این است که گوگل به تدریج شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و در چهره جستجو کردن افراد در گستره تخصصی شما، انها را به سمت سایت شما میفرستد در حقیقت تدریجا شما یک برند برای خویش خواهید داشت. شاید این مسئله برای شما غیر شدنی به عقیده برسد اما لازم است بدانید تمامی شرکت های کبیر از یک سایت آغاز کرده و برندهای خویش را ساختن داده اند فقط کافی است که کمپانی حرفه ای و معتبری برای طراحی سایت خود انتخاب کنید که در پیوسته مقاله در وابستگی با برگزیدن یک شرکت خوب شما را راهنمایی خواهیم کرد.درامد خود را چندین مساوی میکنید

مهم ترین هوده ی ایجاد سایت، سوداوری و جذب مشتریان و درامد بیشتر برای شماست. امروزه کسب و کارهای زیادی هستند که فقط از راه سایت درامد زایی میکنند و بسیار کامیاب هستند بنابرابراین نمیتوان میزان اهمیت سایت در کسب درامد را نادیده گرفت.

درامد زایی اینترنتی https://avashtech.com/website-design-in-shiraz/

موتورهای جستجو بدون هیچ هزینه ای برای شما بازاریابی میکنند و اگر کسان در تباط با گستره شما جستحو کنند آنها را به سایت ی نیز در اختیارتان قرار دهد تنها کافی است با ما در پیوستگی باشید.

امکان تحلیل و بررسی مشتریان به صورت مجانی را به شما میدهد طراحی سایت اختصاصی شاید انگاشت کنید که تحلیل کردن سلیقه مشتری و مخاطبین تنها با گرفتن نظرات، انتقادات، پیشنهادات کافی باشد. هرچند که این موارد به بهبود سوداگری شما کمک شایانی خواهند کرد ولی موضوعی ما فوق انتقادات و پیشنهادات وجود دارد که در گسترش و بهبود کسب و کارتان بسیار کارساز خواهد بود.

در اینترنت ابزارهای زیادی برای تحلیل و بررسی هستی دارد که یکتا از بهترین ابزارهای تحلیل که از آن کمپانی گوگل است و در درمان سایت به شما کمک میکند، گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این ابزار فوق العاده شما میتوانید شمار کاربرانی که هر روز از سایت شما بازدید میکنند، ساعت و حتی دقیقه بازدید را مشاهده کنید. در ضمن میتوانید ببینید که مخاطبین به کدام صفحه ها بیشتر علاقه دارند و اغلب در چه صفحاتی وقت میگذرانند و از کدام صفحه به کدام صفحه میروند و چه مسیری را در سایت شما طی میکنند حتی میتوانید متوجه شوید از طریق کدام مرورگر و چه دستگاهی وارد سایت شما شده اند.

saqar بازدید : 33 دوشنبه 05 آبان 1399 نظرات (0)

تفاوت نسخه‌های پشتیبان آی‌کلاد و آیتونز

برای تهیه نسخه‌ی پشتیبان یا همان بکاپ گرفتن از دستگاه‌های iOS، راه‌های زیادی پیش‌روی کاربران قرار دارد که یکی از آن‌ها استفاده از سرویس آی‌کلاد است. البته iCloud محدودیت‌ها و نقاط ضعف زیادی دارد. به‌عنوان مثالی از چالش‌ها می‌توان به سیاست رمزنگاری داده‌ها اشاره کرد که کلید رمزگشایی را هم دراختیار اپل می‌گذارد. به‌علاوه، شما با محدودیت فضای پنج گیگابایتی آی‌کلاد روبه‌رو هستید که تنها با پرداخت هزینه می‌توان آن را به ۵۰ یا ۲۰۰ گیگابایت یا حتی دو ترابایت افزایش داد.

در بکاپ گرفتن با استفاده از آی‌کلاد، تاریخچه‌ی خرید اپلیکیشن، کتاب، فیلم، موسیقی و سریال کاربر ذخیره شده، اما پس از بازیابی نسخه‌ی پشتیبان، محتوای خریداری‌شده به‌صورت خودکار دانلود نمی‌شود. به‌علاوه، محتوای خریداری شده ازطریق آیتونز، عکس‌هایی که در اپلیکیشن محلی Photos ذخیره نشده‌‌اند، تاریخچه‌ی تماس‌ها، پیکربندی ظاهر صفحه‌ی هوم و دیگر داده‌ها در فرایند بکاپ گرفتن با آی‌کلاد، ذخیره نمی‌شوند. درنهایت برای تهیه‌ی یک نسخه‌ی پشتیبان کامل از آیفون، به آیتونز نیاز پیدا می‌کنید.

اگر از مسیر آی‌کلاد برای بکاپ گرفتن استفاده کنید، روند ساده‌ای در پیش دارید. ازطرفی به یک کامپیوتر مجزا نیاز پیدا نمی‌کنید و همچنین برخی از قابلیت‌های جدید iOS و نسخه‌های بعدی، بکاپ آی‌کلاد را تکمیل‌تر کرده‌اند. در نسخه‌‌های جدید، موارد زیر هم ذخیره می‌شوند:

  • داده‌های اپلیکیشن
  • بکاپ‌های اپل واچ
  • تنظیمات دستگاه
  • سازمان‌دهی اپلیکیشن‌ها و صفحه‌ی هوم
  • پیام‌های SMS و MMS و iMessage
  • عکس‌ها و ویدیوها (مگر اینکه به‌صورت خودکار آن‌ها را در آی‌کلاد ذخیره کنید)
  • تاریخچه‌ی خرید از سرویس‌های اپل شامل موسیقی، فیلم، سریال، اپلیکیشن و کتاب (به جز اصل محتوای خریداری‌شده)
  • زنگ‌ها
  • رمز Visual Voicemail (که به سیم‌کارت اصلی استفاده شده در زمان تهیه‌ی بکاپ نیاز دارد)

همان‌طور که گفته شد، کلید رمزنگاری و رمزگشایی بکاپ آی‌کلاد دراختیار اپل قرار دارد. به‌همین دلیل استفاده از بکاپ آیتونز بیشتری برای شما در پی خواهد داشت، چون اپل به کلید رمزگشایی داده‌ها دسترسی ندارد. همچنین کلید رمزنگاری و رمزگشایی پیام‌های iMessage و دیگر انواع پیامک در آی‌کلاد در همان سرویس قرار دارد، مگر اینکه در بخش تنظیمات، کلید را در داخل دستگاه خود ذخیره کنید.

منبع:
saqar بازدید : 40 دوشنبه 05 آبان 1399 نظرات (0)

انواع طراحی سایت چیست ؟

سایت ها به ۲ تقسیم کلی دسته بندی می شوند :

 

سایت های استاتیک

سایت های داینامیک

در پیوستگی سایت های استاتیک و سایت های داینامیک را به چهره کامل شرح خواهیم داد وتوضیح می دهیم که هر کدام در طراحی سایت تهران در آوش تک  کدام مدل سایت ها بهره‌گیری می شوند.  

 

طراحی سایت استاتیک چیست ؟

در سایت های استاتیک به راستی فقط سرنوشت فرانت اند پیشه سپریدن می شود، یعنی هر کدام از صفحات یک سایت به صورت جدا طراحی شده و در سرور بارگذاری می شوند.

 

در سایت های استاتیک مدیر سایت نمی تواند محتوای سایت را تغییر دهد و برای تغییر دادن آن یا باید خویش طراحی سایت را یاد بگیرد یا باید یک طراح سایت را استخدام کند الی تغییراتی که می خواهد را بتواند سپریدن دهد. معمولا در موعد آماده که سیستم های مدیریت محتوای بسیار حرفه ای همانند وردپرس روی کار آمدند به کارگیری سایت های استاتیک خیلی کم شده است. معمولا برای طراحی سایت های شرکتی حقیر یا سایت های معرفی که تا مدت ها محتوای آن تغییر نخواهد کرد از سایت های استاتیک استفاده می شود.  

 

طراحی سایت داینامیک چیست ؟

سایت های داینامیک پویا هستند و در طراحی سایت های داینامیک هر دو تقسیم فرانت اند و بک اند برنامه نویسی می شوند . در سایت های داینامیک برنامه نویس بک اند وظیفه پرکار سازی وب سایت را بر دوش دارد و با به کارگیری کدهای سمت سرور اسکریپتی را طراحی می کند که سایت به چهره کامل پویا باشد.

 

پویا و داینامیک بود سایت به این معنی است که تمامی محتوای صفحات سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر است و شدنی است هر روز یک صفحه جدید با محتوای متغییر در سایت منتشر شود مشابه سایت های خبری یا مجله ای که در هر روز چندین تازه ها جدید را در صفحات جدید منتشر می کنند.  

 

پیشنهاد می کنم مقاله طراحی سایت مشهد را حتما بخوانید.

 

مشاغل پیوسته با طراحی سایت چیست ؟

به غیر از تیم توسعه دهنده و طراح سایت ، افراد و شغل های زیادی هستند که باید برای موفقیت یک سایت تلاش کنند الی سایت باره نظر در سوداگری اینترنتی خویش کامیاب شود و به درآمد های بالا دست یابد. زمانی که می خواهید یک سوداگری آنلاین راه اندازی کنید به غیر از این که باید یک سایت حرفه ای و خوب طراحی کنید باید برای رسیدن به درآمد اینترنتی با مشاغل زیادی در بستگی باشید. در پیوسته کوشش کرده ایم برخی از مهمترین این مشاغل را برای شما لیست کنیم:  

 

گرافیست

شما برای طراحی تقسیم های گرافیکی سایت همانند لوگو ، دکمه ها ، بنرهای تبلیغاتی به یک گرافیست ماهر دربایستن دارید.  

 

متخصص دیجیتال مارکتینگ

برای داشتن یک راهبرد خوب برای چشم وهمچشمی با رقبای اصلی خویش در کسب و کار اینترنتی باید با یک کارآزموده دیجیتال مارکتینگ مشاوره کنید الی بتوانید بیشترین فروش را از شدامد سایت خویش داشته باشید.  

 

متخصص تولید محتوا

برای حضور پر رنگ شما در بازار کاری تان باید حتما از یک متخصص فرآوری محتوا استفاده کنید تا با به کارگیری تولید محتوای ناب بتوانید از موتور های جستجو شدامد نکوداشتن را گرفتن کنید.  

 

متخصص سئو

کسب و کار اینترنتی بدون داشتن استراتژی های سئو محکوم به شکست است بنابراین رهنمود می شود حتما از تجربیات یک کارآزموده سئو برای سایت خود کاربرد کنید.  

 

طراح رابط کاربری

اگر می خواهید یک سایت جذاب و کاربر پسند داشته باشید و در میانی رقبای خویش یک سر و گردن بالاتر باشید حتما از یک طراح رابط کاربری حرفه ای استفاده کنید. همان طور که دیدید کامیابی در کسب و کار اینترنتی فقط به طراحی یک سایت اندک نمی شود و برای اینکه بتوانید در بازارهای آنلاین جایگاه احسان کسب کنید باید از همگی تخصص های بالا در کناره یکدیگر بهره‌گیری کنید.

saqar بازدید : 40 دوشنبه 05 آبان 1399 نظرات (0)

غیرفعال‌کردن آمار

اگر می‌خواهید آمار بخش خاصی نشان داده نشود، می‌توانید به‌راحتی آن را غیرفعال کنید. برای این کار، مراحل ذکرشده را دنبال کنید:

  • تنظیمات Stats را باز کنید.
  • وارد زبانه‌ای شوید که می‌خواهید آمار آن نشان داده نشود.
  • در بالا سمت راست، گزینه‌ای قرار دارد که با غیرفعال‌کردنش، دیگر آمار بخش مدنظر در نوار منو نشان داده نمی‌شود.

تغییر مدل نمایش آمار

نرم‌افزار Stats می‌تواند میزان مصرف هریک از بخش‌ها را به شکل‌های مختلفی مانند عددی و نمودار خطی و نمودار میله‌ای نشان دهد. می‌توانید بین هرکدام از آن‌ها، یکی را برای نمایش آمار سیستم انتخاب کنید. درادامه، مراحل انجام این کار را بیان می‌کنیم:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • زبانه‌ی گزینه‌ای را باز کنید که می‌خواهید حالت نمایش آن را تغییر دهید.
  • اولین گزینه در تنظیمات به شما آیکون‌های کوچکی از مدل‌های متفاوت نمایش آمار سیستم را نشان می‌دهد. یکی از آ‌ن‌ها را انتخاب و نتیجه آن را در نوار منو مشاهده کنید.
  • منبع:
  • https://www.zoomit.ir/computer-learning/362654-cpu-ram-disk-network-usage/
saqar بازدید : 37 دوشنبه 05 آبان 1399 نظرات (0)

AMD شب گذشته مراسم جدیدی تحت عنوان «جایی که گیمینگ آغاز می‌شود» برگزار کرد که در جریان آن شاهد معرفی کامل معماری ذن ۳ (Zen 3) به‌همراه پردازنده‌های مرکزی سری رایزن ۵۰۰۰ بودیم (در بخشی از مراسم، گوشه‌ای از قدرتم به‌نمایش گذاشته شد).

AMD در مراسم دیشب،  نام‌های Ryzen 9 5950X و Ryzen 9 5900X و Ryzen 7 5800X و Ryzen 5 5600X معرفی کرد. این شرکت از Ryzen 9 5950X به‌عنوان «بهترین پردازنده‌ی گیمینگ دنیا» یاد می‌کند. همچنین بنابه‌گفته‌ی AMD، پردازنده‌های Ryzen 7 5800X و Ryzen 5 5600X به‌ترتیب «بهترین پردازنده‌ی هشت هسته‌ای گیمینگ» و «بهترین پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای گیمینگ» هستند.

لیزا سو، مدیرعامل AMD می‌گوید پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ با مادربردهای مجهز به سوکت AM4 که برپایه‌ی تراشه‌های سری ۴۰۰ و ۵۰۰ ساخته‌ شده‌اند سازگاری دارند که خبر بسیار خوبی است؛ اما دارندگان مادربردهای سری ۴۰۰ باید نکته‌ی مهمی را بدانند که در پایان مقاله به آن اشاره می‌کنیم. همچنین اگر دارنده‌ی یکی از مادربردهایی هستید که برپایه‌ی تراشه‌های سری ۵۰۰ تولید شده‌اند، باید حتما برخی اقدامات انجام دهید تا مادربرد آماده شود. 

AMD می‌گوید تمامی مادربردهای سری ۵۰۰ به‌منظور سازگاری با پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری ذن ۳ باید دارای UEFI/BIOS با AMD AGESA BIOS 1.0.8.0 یا نسخه‌های جدیدتر باشد. بدین ترتیب می‌توانید وارد وب‌سایت شرکت سازنده‌ی مادربرد خود شوید و در بخش پشتیبانی از مادربرد به‌دنبال BIOS مدنظر بگردید.

برای مثال ایسوس هم‌اکنون برای مادربرد Asus Prime X570P نسخه‌ی ۲۶۰۶ بایوس را روی وب‌سایت رسمی خود دردسترس قرار داده که مربوط به ماه آگوست ۲۰۱۹ (مرداد و شهریور ۱۳۹۸) است. توضیحات ارائه‌شده برای این نسخه از BIOS/UEFI مادربرد ایسوس اعلام می‌کنند که نسخه‌ی موردبحث شامل AMD AGESA BIOS 1.0.8.0 است. برای نصب، باید فایل ارائه‌شده در وب‌سایت ایسوس را دانلود و آن را به‌درون یکUSB استخراج کنید. 

منبع:

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 485
  • بازدید سال : 3,509
  • بازدید کلی : 11,384