loading...
akhbar tecnolozh13
saqar بازدید : 36 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

نرم انگیزه ها XAMPP چیست؟

زمپ (XAMPP ) رسماً به‌عنوان یک ابزار جهت توسعه طراحی شده‌است تا به طراحان سایت و برنامه نویسان فرمان آزمایش کارهایشان را روی کامپیوتر خودشان بدهد بدون اینکه نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشند. اگرچه در درستی بعضی مواقع زمپ برای سرویس دهی صفحات وب روی اینترنت هم استفاده می‌شود، و با بعضی تغییرات به قدر کافی امن نیز خواهد شد.

زمپ در ضمن پشتیبانی احسان برای تصحیح کردن و ویرایش کردن پایگاههای دیتا در MySQL و اس‌کیوال لایت و غیره ارائه می‌کند. شما می‌توانید جداول جدید برپایی کنید، رکوردها را اضافه حذف یا بروزرسانی کنید، در پایگاه دیتا جستجو کنید و بسیاری کارهای دیگر.

 

برای ساخت تارنما محلی وردپرس در ویندوز شما باید یک نرم انگیزه ها وب سرور (Apache) برای اجرای “پی اچ پی” (Php) و MySQL برای اجرای phpmyadmin بابت ” داده بیس ” بر روی رایانه خود نصب کنید.PHP یک زبان برنامه نویسی برای خروجی گرفتن و ارسال اطلاعات به پایگاه داده و MySQL یک نرم انگیزه ها مدیریت پایگاه داده است که برای اجرای وردپرس به هردوی اینها نیازمندیم.

 

نصب php و MySQL هر کدام به طور جداگانه برای مبتدیان زیاد سخت و مشکل است ، این زمانی است است که XAMPP وارد می شود.XAMPP مایه می شود که شما بتوانید تارنما های وردپرس را به صورت محلی ایجاد کنید.نرم انگیزه ها Xampp برای سیستم عامل های ویندوز،مک و لینوکس قابل دریافت و نصب می باشد.

 

 

 

آموزش نصب xampp

برای نصب نرم افزار XAMPP باید نسخه ی مربوط به سیستم عامل خودتون رو دانلود نصب کنید در صفحه ی مربوط به نرم انگیزه ها XAMPP نوشته شده که برای چه نسخه هایی کدام ها دانلود بشن. برای دانلود برنامه ی XAMPP به صفحه ی  دانلود XAMPP  مراجعه کنید.

 

مرحله اول :‌ نصب نرم انگیزه ها XAMPP

 

مراحل نصب xampp بسیار آسان بوده و با تصاویر پایین پیش بروید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنگام نصب در این مرحله ممکنه لغایت تصویری مانند ذیل برای شما مفتوح شده و دستور دسترسی فایروال را از شما بخواد، که در این آموزش به علت پرکار بودن فایروال بر روی ویندوز چنین درخواستی از ما نشد، ولی چنانچه با این پیغام مواجه شدید کافیه لغایت روی دکمه Allow Access کلیک کنید و فرمان را برای اون صادر کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نصب به فرجام رسید ، برای اجرا شدن apache و mySQL بر روی دکمه استارت کلیک کنید

 

 

 

 

 

در صورتی که به حالت سبز رنگ بودن به راستی سپریدن شده و برای تست لوکال هاست بر روی دکمه admin – apache   و یا  مرورگر خودتون رو مفتوح کرده و به آدرس https://localhostمراجعه کنید ، اگر پیشه نصب به حقیقت انجام شده باشد در مرورگر صفحه ای همانند تصویر ذیل را نگریستن خواهید کرد.

 

 

 

 

 

مرحله دوم :‌ دانلود وردپرس

 

آخرین نسخه پارسی وردپرس را از راه این لینک اخذ نمایید .

 

 

 

 

 

مرحله سوم :‌ نصب وردپرس در لوکال هاست ویندوز

 

فایل فشرده وردپرسی را که دانلود نمودید را unzip نمایید و وارد پوشه wordpress شوید سپس محتویات آن را کپی کرده و درایو  C/XAMPP/htdocs   وارد پوشه htdocs  شوید و در درون فولدر htdocs درونمایه کپی شده را انتقال دهید.

 

 

 

 

 

سپس در مروگر خویش تایپ نمایید https://localhost و کلید اینتر را بزنید لغایت صفحه نصب وردپرس امثال تصویر پایین برای شما نمایان گردد:

 

 

 

در این صفحه بر روی دکمه ” بزن بریم ! ” کلیک نمایید الی وارد صفحه جدید همانند تصویر پایین شوید :‌

 

 

 

قبل از رد شدن از این مرحله و روشنگری دادن آن باید یک دیتابیس جدید بسازید . که برای ساخت یک دیتابیس جدید بر پایه راهنمای زیر عمل نمایید :

 

در مروگر خویش تایپ نمایید https://localhost/phpmyadmin و از منوی بالای صفحه بر روی منوی database کلیک نمایید و در فیلد Database Name یک اسم دلخواه ایجاد نمایید (مثلا iwp_test ) و سپس بر روی دکمه Create کلیک نمایید.

 

 

 

حال دیتابیس شما ساخته شده است و باید با توجه به تصویر ذیل فیلد های نام پایگاه دیتا  , اسم کاربری پایگاه داده , رمز پایگاه دیتا را مشخص نمایید .(منظور از پایگاه دیتا همان دیتابیس است )

 

 

 

بعد از پر کردن فیلد ها بر روی دکمه ارسال کردن کلیک نمایید لغایت وردپرس شما نصب گردد . در صورتی که مشکلی هستی نداشته باشد با صفحه ای امثال تصویر زیر مقابل میشوید که باید در این صفحه بر روی دکمه اجرای نصب کلیک نمایید :

 

 

 

در صفحه جدید , که دسته نهایی نصب وردپرس میباشد باید اطلاعات سایت وردپرسی خویش را وارد نموده و در پایان بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک نمایید .

 

 

 

 

 

وردپرس شما به راحتی نصب شده است و اکنون که میتوانید با نام کاربری و رمز عبوری که گزینش نموده اید وارد کنترل پنل یا پیشخوان وردپرس شوید و از امکانات آن لذت ببرید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 518
  • بازدید سال : 3,542
  • بازدید کلی : 11,417