loading...
akhbar tecnolozh13
saqar بازدید : 28 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی سر راست است که در آن فروشنده از تلفن استفاده می‌کند الی با مشتری وابستگی برقرار نموده و بتواند به آن‌ها اطلاعاتی ارائه کند، آن‌ها را برای پیوستگی با شرکت ترغیب نماید و نهایتاً بتواند محصولی را بفروشد.

 

– – مخاطب مشتری احتمالی مشتری نهفته مشتری بالفعل. در این نوع شیوه‌ی فروش، مشتری، فروشنده را نمی‌بیند و نمی‌شناسد، ولی اگر فروشنده از شیوه‌ی صحیح و حرفه‌ای ارتباطی بهره‌گیری کند، مشتری می‌تواند با او پیوستگی استوار کند و به خرید کالا یا خدمات میل نشانه دهد. این نوع بازاریابی جزو شیوه‌های سر راست بازاریابی محسوب می‌شود و مشتری و فروشنده به‌صورت هم‌زمان و زنده با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

 

 

– – یکتا از مهم‌ترین مزایایفروش تلفنی، صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. خرج زمانی و مالی‌ای که برای دعوت از مشتری برای حضور او در دفتر پیشه یا نمایندگی فروشتان یا برای حضور خودتان در محل شغل مشتری صرف می‌کنید، ازجمله هزینه‌ی پذیرایی و حضور کارکنان و زمانی که باید برای پیمان ملاقات با او و چشمداشت برای از طریق رسیدن او صرف کنید ده‌ها برابر اغلب از سررسید و هزینه‌ای است که برای برقراری تماس تلفنی با مشتری‌تان صرف می‌کنید. البته کارشناسان فروشی که از این شیوه بهره‌گیری می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که بازدهی این روش زمانی تثبیت و تضمین می‌شود که فرد در این مقوله آموزش‌دیده و با جزئیات و نقاط قوت و ضعف آن آشنایی کافی داشته باشد. در غیر این صورت، نه‌تنها از تماس‌های تلفنی بی‌شماری که استوار می‌شود، شمار بسیار کمی به نتیجه و عقد پیمان نامه فروش منجر می‌شوند، بلکه هزینه‌ی سنگینی هم ازلحاظ هزینه‌ی تماس تلفنی با مشتریان به شرکت شما تحمیل خواهند کرد.

 

 

 

– – در پیوستگی این مقاله 13 تکنیک انحصاری و موفق را شرح می‌دهم؛ شما می‌توانید از راه این تکنیک‌ها در بازاریابی تلفنی به فرهنگ قابل‌توجهی در این دودمان دست پیدا کنید.

 

 

 

بازاریابی تلفنی

 

 

 نکته مهم در بازاریابی تلفنی :

 

 

 

** بازاریابی تلفنی یگانه از راه‌های اجرایی و زیرمجموعه بازاریابی سر راست است. بازاریابی تلفنی ابعاد گسترده‌ای دارد و در بسیاری از اوقات که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و یا مقرون‌به‌صرفه نیست، تاثیر بیشتری دارد.

 

متأسفانه اغلب صاحبان کسب‌وکار ارزش بازاریابی تلفنی را دست‌کم می‌گیرند و برای آن‌وقت نمی‌گذارند. بسیاری از بازاریاب‌ها فکر می‌کنند که فقط مراجعه حضوری اثربخش است و بازاریابی تلفنی تلف کردن انرژی است. درصورتی‌که در بسیاری از مواقع تماس تلفنی به همان اندازه سودمند و حتی در مواردی نیز اولویت دارد.

 

برای برقراری وابستگی با افراد مهم مخصوصاً در دفعات اول، تماس تلفنی مفیدتر به عقیده می‌رسد. رهنمود می‌شود که تماس‌های خود را در ابتدای بامداد برقرار کنید. درواقع صبح زود و سرانجام وقت که منشی‌ها رفته‌اند زمان‌های مناسبی برای تماس با یک مدیر است.

 

 

 

« سیزده تکنیک بازاریابی تلفنی »

 

 

 

تکنیک اول:

 

قبل از تماس تلفنی هدف خود را مشخص و مکتوب کنید. شما باید برای پاسخ‌های احتمالی طرف مقابل چندین راه و توصیه جایگزین داشته باشید. ازآنجاکه بازاریابی تلفنی هم می‌تواند نوعی مذاکره باشد پس باید قبل از برقراری تماس برنامه‌ریزی کنید و منظور داشته باشید. دقت کنید که پشت تلفن شما زمان زیادی را برای فکر کردن در گزین کردن ندارید به همین انگیزه است که باید از قبل خویش را برای جواب به هر جمله‌ای حاضر کنید.

 

 

 

تکنیک دوم:

 

همیشه یک کاغذ و قلم ساحل تلفن آماده بگذارید با این پیشه علاوه بر اینکه می‌توانید در حین گفتگو نوت برداری کنید، درصورتی‌که بیچارگی شد لغایت عدد یا آدرسی را یادداشت کنید، مشتری و مخاطب خود را معطل نکرده‌اید. چشم براه نگه‌داشتن مشتری در پشت تلفن چندین مساوی مخرب‌تر از معطل نگه‌داشتن مخاطب به‌صورت حضوری است.

 

 

 

تکنیک سوم:

 

درست است که در بازاریابی تلفنی بیننده صورت و رفتار شمارا نمی‌بیند اما سعی کنید در پشت تلفن از زبان تن برای تحت تأثیر پیمان دادن مخاطب کاربرد کنید. از معایب عمده بازاریابی تلفنی عدم امکان برقراری تماس چشمی، تبسم و عدم کمک گرفتن از حرکات دست‌ها برای متقاعدسازی است. عمده آلت برای تماس تلفنی تنها همان صدا و لحن گفتگوکننده است. پس باید هرچه بیشتر با شور و هیجان و با لحن مثبت و پرانرژی گفتگو کنید.

 

 

 

تکنیک چهارم:

 

 متنی را از پیش برای مفاد بازاریابی تلفنی خود حاضر کنید. این متن باید دربرگیرنده ویژگی‌های محصولی که می‌خواهید معرفی کنید و مزیت‌های رقابتی کالا و کسب‌وکارتان باشد. باید از این متن به‌صورت حرفه‌ای پشت تلفن بهره‌گیری کنید به‌گونه‌ای که مشتری متوجه روخوانی کردن شما و آماده بودن متن نشود.

 

 

 

تکنیک پنجم:

 

اگر مذاکره تلفنی شما اهمیت بسیار فوقانی دارد و یا با فرد مهمی برای نخستین بار قرار است گفتگو کنید کوشش کنید تماس تلفنی شما به‌صورت ایستاده باشد. در حالت ایستاده تن آدرنالین بیشتری را وارد خون کرده و مایه می‌شود شما چیرگی بیشتری را در مقایسه باحالت نشسته داشته باشید.

 

 

 

تکنیک ششم:

 

سعی کنید از سپریدن دادن کارهای جانبی و اضافی مشابه خوردن خوراکی، سیگار کشیدن، ممنوع روزنامه خواستن و… در حین تماس پرهیز کنید. این قبیل کارها حواس‌پرتی شمارا تشدید کرده و موجب تعلل در پاسخگویی به بیننده می‌شود.

 

 

 

بازاریابی تلفنی

 

 

تکنیک هفتم:

 

در گفتگو کردن کاملاً باحوصله باشید. انحصار کلام را بشکنید و به مخاطب پروانه گفتمان کردن بدهید. فرهنگ و ادب را رعایت کنید و به آیین ها و نظر مشتری خود ارج بگذارید.

 

 

 

تکنیک هشتم:

 

با سرعت مناسبی با مشتری صحبت و لحن خود را با مشتری هماهنگ کنید. اگر بیننده شما از کوره در رفت و عصبانی شد شما باید بر اعصاب خود مسلط باشید و کوشش نکنید که با او مقابله‌به‌مثل کنید. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که از جای خود برخیزید لغایت چیرگی بیشتری در مهار محیط‌ داشته باشید.

 

 

 

تکنیک نهم:

 

هدف اصلی بازاریابی تلفنی گرفتن وقت برای ملاقات حضوری است. پس از حاشیه رفتن و گفتگو در ارتباط با همه‌چیز خودداری کنید. نکات ترغیب‌کننده را یادآور شوید و مواردی که دربایستن به تأثیرگذاری حضوری است را به ملاقات حضوری موکول کنید.

 

 

 

تکنیک دهم:

 

اگر مخاطب شما در حال آماده مشغله دارد یا به هر دلیلی خواستار صحبت کردن نیست. به‌راحتی زمان تماس تلفنی را به زمان مناسب‌تری موکول کنید و برای وقت و سررسید مشتری ارزش قائل شوید.

 

 

 

تکنیک یازدهم:

 

اگر مکالمه شما مهم است و یا در نوت برداری کند هستید می‌توانید تماس تلفنی خود را ضبط کنید لغایت علاوه بر سهم دریافت در آینده بتوانید ضعف‌های مکالمه‌ای خویش را نیز شفا ببخشید.

 

 

 

تکنیک دوازدهم:

 

هنر گفتگو برای فروش را فرابگیرید و متعلق به در مکالمات خویش کاربرد کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در ارتباط باشید.

تکنیک سیزدهم:

 

مراحل بازاریابی تلفنی این است که در نخست باید به شناسایی خود و شرکت پرداخته و پس به سراغ سوژه رفته و مزایا را بازگو کنید. در پسین با دریافت قرار ملاقات حضوری گفتگو را فرجام دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 3,096
  • بازدید کلی : 10,971