loading...
akhbar tecnolozh13
saqar بازدید : 38 دوشنبه 12 اسفند 1398 نظرات (0)

سئو چیست ؟

کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در نهایت می‌توانیم سئو را این نوع تعریف کنیم:


سئو به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و تکنیک‌ها گفته می‌شود که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید رتبه سایت خویش را در موتورهای جست‌وجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.


معروف است که قاتل‌ها می‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل مخفی کنند چون هیچکس هیچگاه به آن جا راز نمی‌زند!


اگر به روند سرچ کردن خودتان هم دقت کنید این مسئله را می‌بینید. معمولا وقتی جایی دچار مشکلی می‌شوید یا سوالی برای‌تان پیش می‌آید در نخستین قدم موبایل را برمی‌دارید و سوال را در گوگل تایپ می‌کنید. پس هم وارد یکی از چند لینک نخست می‌شوید و تمام! این طور نیست؟


به همین انگیزه همه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند از هر عازم که شده سایت‌شان را به رتبه‌های بالا برسانند. تازه خوب این که خویش موتورهای جست‌وجو راهکارهایی را برای رسیدن به رتبه‌های بالا توصیه می‌دهند. البته برخی از تکنیک‌ها را هم کارشناسان پس از امتحان و خطاهای زیاد شناسایی کرده‌اند.


بیشتر بخوانید :  سئو هدفمند : راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت

سئو چه اهمیتی دارد؟

سئو چه اهمیتی دارد؟


اگر دلایل بالا برای‌تان کافی فقدان این نکته را در عقیده بگیرید:


طبق آمارگرفتن گوگل، یومیه در نزدیک 3.5 میلیارد نفر از گوگل بهره‌گیری می‌کنند. به راستی بیشتر آدم‌های روی کره زمین، اگر بخواهند چیزی بخرند یا سوالی بپرسند اول به گوگل مراجعه می‌کنند!


در چنین شرایطی، مثلا اگر یک فروشگاه آنلاین تجهیزات رایانه داشته باشید، حتما می‌خواهید در معرض رویت این میلیون‌ها بازدیدکننده قرار بگیرید. می‌دانید روزانه چند نفر واژه ماوس را سرچ می‌کنند؟ کل این‌ها مشتریان بالقوه‌ای هستند که شدنی است پس از بازدید خرید خود را از سایت شما انجام دهند. این یعنی کلیک‌های کاربران بسیار ارزشمند است و اگر بتوانید سایت خویش را در رتبه‌های بالاتر نگه دارید کلیک‌های بیشتری به دست می‌آورید. به همین سادگی!


انواع روش‌ های سئو چیست ؟

برای این که کاملا درک کنید سئو چیست باید نخست روش‌‌های آن را بشناسید. سئو را می‌توان با روش‌های مختلفی اتمام داد: کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری. سبک سر این اسامی بامزه را نخورید. هر کدام پیچیدگی‌های عجیب و غریبی دارند!


سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید


شنیده‌اید که بار کج به منزل نمی‌رسد؟ کل حرف سئوی کلاه سفید همین است.


سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خویش موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن رتبه سایت‌ها شناسایی کرده‌اند. این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و قانونی بالا می‌برند.


بهترین باره از گونه ها روش های سئو همین کلاه سفید است. البته سخت‌ترین و طولانی‌ترین طریق هم هست. برای داشتن سئوی کلاه سفید باید صبور باشید، مدام بر وب سایت‌تان نظارت کنید و تکنیک‌ها را به حقیقت به کار بگیرید. در برابر قبل گوگل حیثیت و اعتبار به دست می‌آورید و جایگاه‌تان تثبیت می‌شود.


سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یعنی دور زدن قانون و فریب دادن گوگل.


کسانی که می‌خواهند فورا به رتبه‌های بالا برسند یک سری روش‌های تقلب و راه‌های میان‌بر پیدا کرده‌اند تا گوگل را سبک سر بزنند. مبارزه سختی بین سئوکاران کلاه سیاه و و گوگل جریان دارد. هر شیوه تقلبی که پیدا می‌کنند، گوگل گذرگاه تشخیص آن را پیدا می‌کند. این فرایند مایه شده که گوگل هر روز هوشمندتر بشود.


با استفاده از این باره از گونه ها طریق های سئو ممکن است بتوانید چند معاش در رتبه‌های اول باشید اما مطمئنا گیر می‌افتید و سرنگونی می‌کنید. ضمن این که عزت و اعتبار خود را هم پیش گوگل از دست می‌دهید. چکیده این کارها فرجام و عاقبت ندارد!


بیشتر بخوانید :  تکنیک های خطرناک سئو

سئو کلاه خاکستری چیست؟

این باره از لیست انواع طریق های سئو نیز ادامه مبارزه سئوکاران با گوگل است.


سئو کلاه خاکستری یعنی ما گوگل را بعید می‌زنیم ولی یک جوری که نفهمد و با ریسک کمتر!


به چهره چکیده کلاه خاکستری‌ها خوبند تا زمانی که لو نرفته باشند!


حواس‌تان باشد که این پیشه را تنها سئوکاران خیلی حرفه‌ای می‌توانند انجام بدهند و دیگران نباید به سمتش بروند. چون سایت‌شان را در معرض خطر پیمان می‌دهد.


انواع تکنیک‌های سئو چیست ؟

می‌‌دانید بهترین تکنیک‌‌های سئو چیست و به چه گروه‌‌هایی تقسیم می‌‌شود؟


سئو دو دسته کلی دارد: آن پیج و آف پیج، بهینه‌سازی درونی و بهینه‌سازی خارجی و هر کدام از این دسته‌ها را باید با روش‌های خاصی اتمام داد.


سئو درونی سایت چیست؟

سئو درونی سایت چیست؟


به بهینه‌سازی صفحات درونی سایت، سئوی درونی یا آن پیج می‌گویند. این شغل کمک می‌کند موتورهای جست‌وجو صفحات درونی سایت شما را بشناسند و درجه سودمند بودن آن برای کاربران را درک کنند. برای سپریدن سئوی درونی سایت باید جزئیات کثرت را رعایت کنید:


بهینه‌سازی آدرس (url) صفحات سایت

گوگل به آدرس تمامی صفحات سایت توجه می‌کند. هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و مرتبط‌تر باشند، بهتر است.


تحقیق واژه ها کلیدی keyword research

منظور از پژوهش واژه ها کلیدی این است که رسیدگی کنید مخاطبان نیازهای خود را با چه کلماتی در اینترنت جست‌وجو می‌کنند. با این تحقیقات می‌توانید محتوای سایت را بر بنیاد نیازهای مخاطبان فرآوری کنید. برای یافتن این کلمات ابزارهای مختلفی وجود دارد که در یک نوشتار دیگر مفصل به آن‌ها می‌پردازیم.


بهینه‌سازی عنوان سئو meta title

عنوان سئو همان تیتری است که در در صفحه گوگل نمایش دیتا می‌شود. یک عنوان جذاب گزینش کنید که  کلمه کلیدی اصلی در آن به پیشه رفته باشد. این عنوان را کمتر از 55 واژه گزینش کنید و با تگ H1 پیمان دهید.


بهینه‌سازی ساختار متن

این کار را با استفاده از سرنویس‌های H1، H2، H3 و … اتمام می‌دهید. عنوان با سرنویس H1، تیترهای اصلی با H2 و زیرشاخه‌های آن‌ها با H3 و … مشخص می‌شود. این پیشه هم به گوگل کمک می‌کند ساختار متن‌تان را بهتر تشخیص بدهد و هم کاربران سامان بهتری در نوشته می‌بینند.


بهینه‌سازی انکرتکست‌ها

منظور از انکرتکست لینک‌هایی است که داخل متن پیمان می‌دهید. این لینک‌ها باید مرتبط به جستار باشند و واژه کلیدی در آن‌ها به کار رفته باشد.


بهینه‌سازی توضیحات متا  meta description

توضیحات متا همان متنی است که در صفحات جست‌وجوی گوگل نمایش دیتا می‌شود. در گذشته تعداد واژه ها این متن حدود 155 واژه بود اما حال که این تعدا کمتر شده است. در توضیحات متا باید با به کارگیری واژه ها کلیدی ساده و روان محتوای صفحه را به مخاطبان شناسایی کنید.


بهینه‌سازی چگالی واژه ها کلیدی

نیازی نیست متن را پر از کلمات کلیدی کنید. کلمات را در متن به گونه‌ای توزیع کنید که مخاطب و گوگل هر دو منظورتان را متوجه شوند. متنی که پر از واژه ها کلیدی و جملات نامفهوم باشد محتوای مفید برای کاربر شناخته نمی‌شود.


لینک‌سازی درون سایت

لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ موضوع حساسی است. بخشی از آن مربوط به لینک دادن به محصولات و صفحات داخلی سایت می‌شود و بخش دیگری نیز مربوط به لینک دادن به وب سایت‌های سایر که پیوسته با جستار هستند می‌شود.


در مورد این دسته دوم نگرانی‌هایی هستی دارد. ممکن است نگران بشوید که برای سایت رقیب تبلیغ می‌کنید. ولی باید پروا داشته باشید که در همان سان محتوای صفحه خودتان را به آن سایت خوب دیگر پیوسته کرده‌اید و احتمالاً حتی گوگل متوجه شود که سایت شما محتوای غنی‌تری دارد.


بیشتر بخوانید :  چگونه رتبه سایت را فقط با استفاده از لینک سازی داخلی بالا ببریم؟

کدهای نشانه‌گذاری اسکیما

سئو چیست؟

با استفاده از این کدها به گوگل می‌فهمانید که این بخش از وب سایت‌تان درباره چه موضوعی صحبت می‌کند. فهرست این کدها در سایت schema.org می‌توانید ببینید.


بهینه‌سازی عکس‌ها  و تصاویر

ممکن است بپرسید کارایی عکس و تصویر بر سئو چیست ؟ مسئله این است که حجم تصاویر سایت روی سرعت بارگذاری تاثیر می‌گذارد و سرعت بارگذاری روی سئو! هیچ مخاطبی حوصله سایت‌هایی را که کند باز می‌شوند ندارد. افزارها و سایت‌های مختلفی وجود دارند که کمک می‌کنند حجم عکس‌ها را بدون افت کیفیت تفریق دهید.


نکته مهم سایر گزینش عنوان مناسب و تگ alt برای عکس‌ها است که به گوگل کمک می‌کند جستار عکس و ارتباط آن با متن را متوجه شود.


ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت

منظور از سایت ریسپانسیو، وب سایتی است که خود را با همه دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و … سازگار می‌کند. در این حالت کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت بشوند می‌توانند به نکویی عکس ها و نوشته‌ها را ببینند.


سئوی خارجی سایت

سئو آف پیج


منظور از سئوی بیگانه یا آف پیج کارهایی است که بیرون از صفحات سایت انجام می‌دهیم تا رتبه بهتری در گوگل به دست بیاوریم.


لینک‌سازی خارجی

منظور از لینک‌سازی خارجی همان بک لینک گرفتن است. می‌توانید با تولید محتوای غنی کاری کنید که سایت‌های سایر از مطالب سایت‌تان بهره‌گیری کنند و به عنوان منبع به آن لینک بدهند یا این که با خرید لینک اسپم رتبه سایت‌تان را بالا ببرید! این باره دوم از تکنیک‌های کلاه سیاه است که گفتیم آخر و سرانجام نکوداشتن ندارد! گوگل هر روز باهوش‌تر می‌شود و اغلب متوجه لینک‌ها اسپم می‌شود.


فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی بر سئو چیست ؟ حضور در شبکه‌های اجتماعی دو برتری کبیر برای‌تان دارد. نخست این که با انتشار مطالب در این شبکه‌ها به سایت خود لینک می‌دهید. نکته مهم دیگر این است که با کار و جنبش در شبکه‌های اجتماعی پیوستگی نزدیک‌تری با مخاطبان استوار می‌کنید، آن‌ها محتوای صفحات شما را می‌خوانند، در ارتباط با آن‌ها گفتگو می‌کنند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. با این کار به راستی برندسازی کرده‌اید.


چگونه اعتماد گوگل را جلب کنیم؟

گوگل از سه شیوه به سایت شما اعتماد می‌کند:


اعتبار سایت: سایتی که محتوای خوب و مفید فرآوری می‌کند، مرتب به روز رسانی می‌شود و لینک‌های مختلفی دریافت می‌کند، در عقیده گوگل معتبر می‌شود.

تاریخچه یا عمر سایت: به هر حال گرامیدن بزرگترها واجب است، حتی گوگل هم این را می‌داند! سایتی که مدت زیادی از موعد فعالیتش می‌گذرد و اعتبار اکثریت از سایت‌های جوان دارد.

گواهی SSL: این استشهاد را باید از شرکت ارائه‌دهنده هاست اخذ کنید. توضیحات مفصلی دارد که بعدا به آن می‌پردازیم فعلا در همین حد بدانید که داشتن این گواهی نشان‌دهنده این است که اطلاعات کاربران در سایت شما امن خواهد بود.

خب امیدوارم با این توضیحات کاملا متوجه شده باشید که سئو چیست و انواع طریق های سئو را شناخته باشید. با تمرین و تکرار می‌توانید کاملا بر اصول سئو چیره شوید. به خاطر داشته باشید که لازم است حتما خویش را به روز نگه دارید و جدیدترین تکنیک‌های سئو را در سایت خویش به پیشه بگیرید. یگانه از  گردآور های موفق در این گویه نیز سئوفاکس است که توانسته با جدیدترین انحاء مشریان خود را خوشنود نگه دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 446
  • بازدید سال : 3,470
  • بازدید کلی : 11,345